środa, 13 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościSpójność wizerunku i tożsamości

Spójność wizerunku i tożsamości

Na łamach Rynku Podróży możemy przeczytać artykuł Jacka Szołtyska dotyczący wizerunku i tożsamości firmy. Uważa, że „wizerunek jest tym, jak nas widzą inni, zaś tożsamość jest bliska naszej osobowości”. Tożsamość organizacji jest tworzona przez: filozofię zarządzania, kulturę organizacyjną, komunikację firmy i potencjał inteligencji.
Zagrożeniem dla niej mogą być: zmiany prawne, nowe obszary działalności, zmiana tendencji rynkowych, nowe inicjatywy firmy lub działania konkurencji. Dlatego budowanie tożsamości firmy jest dynamicznym procesem poszukiwania równowagi. Szołtysek podkreśla, że „zgodne w odbiorze tożsamość i wizerunek firmy mogą gwarantować przewagę nad konkurencją (…) brak spójności niepokoi klientów dokładnie tak, jak rozmowa na ważny temat z osobą noszącą duże ciemne okulary – podświadomie obawiamy się fałszu czy manipulacji”.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj