Żeby wzbudzić zainteresowanie dziennikarzy, trzeba zaciekawić ich historią firmy. Łatwiej to zrobić, gdy przedsiębiorstwo jest nowe. Jeśli jednak działa na rynku już od jakiegoś czasu i nie dzieje się w jego strukturach nic spektakularnego, jak wtedy zainteresować nim media? O tym czytamy w prdaily.com.
Po pierwsze: patrz wewnątrz firmy
Zamiast myśleć o komunikacji skupionej na produktach, należy pomyśleć o tym, jak marka pośrednio wpływa na świat – czytamy. O Gravity Payments słyszało niewiele osób – a to ze względu na niszowe usługi (przetwarzanie transakcji kartą kredytową). O firmie zaczęto mówić, gdy jej CEO zdecydował, że minimalna roczna pensja wyniesie 70 tys. dolarów – czytamy. Zamiast ograniczać się do komunikacji wewnętrznej, Gravity postanowiło z polityki wewnętrznej stworzyć historię, która generuje zasięg. Ludzie lubią bowiem czytać o firmach, które traktują swoich pracowników dobrze – czytamy dalej.
Po drugie – myśl lokalnie
W spokojnym dla firmy czasie nie wolno lekceważyć zasięgu lokalnego. Dzięki temu odbiorcy kojarzą markę z konkretnym położeniem geograficznym, a jej historia angażuje lokalną społeczność, bo także jej dotyczy. W ten sposób można znaleźć zwolenników brandu oraz lokalne firmy i inwestorów, z którymi warto współpracować. Warto też dać się poznać lokalnym dziennikarzom – będą pamiętać o marce, kiedy zmienią redakcję na większą – czytamy.
Po trzecie – mów to, co myślisz
Przekaz zyskuje szczególne znaczenie, gdy łączy się z aktualną dyskusją – czytamy dalej. Tak było w przypadku Gravity – historia firmy dopasowała się do intensywnej dyskusji na temat stagnacji wynagrodzeń w kraju. Trzeba więc pomyśleć, w jakie obszary publicznego zainteresowania wpisuje się marka i w jakiej sprawie może zabrać głos. Jeśli dany brand wypowiada się na tematy polityczne, odbiorcy muszą widzieć uzasadnienie, że zabiera głos akurat w tych sprawach – czytamy. Można także wykorzystać swoje doświadczenie i stworzyć wskazówki czy lekcje np. dla innych przedsiębiorców – podaje źródło.
Po czwarte – wwspółpracuj z mediami branżowymi
Każdej firmie od czasu do czasu trafia się klient, który jest podekscytowany aktualizacją oprogramowania lub taki, dla którego wprowadzenie nowej technologii to news na skalę światową, podczas gdy będzie to interesowało zaledwie garstkę odbiorców. Tego typu informacje warto kierować właśnie do mediów branżowych. Tu także cenne będą relacje z dziennikarzami, którzy rozpoczynają karierę. Przykładem takich działań jest postępowanie Airbnb. Jak czytamy, ta ogromna firma stale pojawia się w mediach, jednak niewiele osób śledziło historię jej współpracy z Qantas Airlines. To było istotne tylko dla linii lotniczych w Australii. Podobnie w przypadku CBRE. Gdyby firma zatrzymywała ludzi w USA na ulicy i pytała, czy obchodzi ich, jaką transakcję właśnie zrealizowała, na pewno wszyscy odpowiedzieliby „nie”. Wszystko dlatego, że informacje na temat działań pojawiają się często, ale w mediach branżowych – dzięki temu docierają do odbiorców naprawdę zainteresowanych tą tematyką – czytamy.