58 proc. Polaków chętniej zatrudniłoby się w firmie, która prowadzi działania CSR. 59 proc. chciałoby mieć możliwość wspierania takich inicjatyw – wynika z badań przeprowadzonych przez Grupę Pracuj. Jak czytamy, społeczna odpowiedzialność biznesu staje się coraz ważniejsza dla kandydatów ubiegających się o pracę.
CSR, czyli strategia biznesowa angażująca się w interes publiczny, w teorii nie ma charakteru wizerunkowego, jednak w praktyce jest znacząca dla sposobu postrzegania danej firmy – czytamy.
Źródło podaje, że trzech na czterech respondentów uważa zaangażowanie firm m.in. w dobroczynność, akcje proekologiczne czy wolontariat za pozytywne zjawisko, co czwarty odnosi się do niego obojętnie, a tylko 2 proc. – negatywnie.
Konstancja Zyzik, Talent Acquisition & Capabilities Development Manager w Grupie Pracuj, zwraca uwagę, że działania CSR są zauważane przez potencjalnych pracowników, szczególnie reprezentantów generacji Z i Y, którzy chcą pracować dla firm zaangażowanych społecznie czy ograniczajacych negatywny wpływ na środowisko. „CSR to szansa na przyciągnięcie talentów, które cenią te same wartości i utożsamiają się z DNA marki. Z drugiej strony, CSR niespójny z profilem działalności firmy może przynieść pracodawcy poważne problemy wizerunkowe. Dlatego tego typu inicjatywy trzeba podejmować rozważnie i przy zachowaniu zgodności z szerszą strategią” – podkreśla Zyzik.
Źródło: media.pracuj.pl
Blisko 6 na 10 respondentów uważa zaangażowanie w CSR za atut pracodawcy i chętniej podjęłoby pracę w takiej firmie. Nie tylko Polacy mają takie zdanie. Pracuj.pl w komunikacie przytacza wyniki analizy „Cone/Porter Novelli Purpose”, według której 68 proc. Amerykanów deklaruje, że chciałoby pracować dla firmy posiadającej ugruntowaną strategię CSR – czytamy.
Źródło zauważa, że Polacy, myśląc o zaangażowaniu w CSR, najczęściej wskazują na firmy działające na większą skalę oraz te pochodzące z zagranicy. Dodatkowo z pojęciem tym kojarzone są częściej przedsiębiorstwa prywatne niż państwowe. Oprócz tego, 51 proc. badanych uważa, że w akcje CSR częściej włączają się firmy, którym zależy na dobrym samopoczuciu pracowników (7 proc. się z tym nie zgadza).
Najczęściej wymienianą aktywnością, w którą angażuą się pracownicy, jest wspieranie zbiórek darów lub datków (42 proc.). Przykładowo zaangażowanie firm w akcję „Szlachetna Paczka” od 2012 roku wzrosło z 10,5 proc. przygotowywanych paczek do 21 proc. w roku 2019.
Kolejne miejsca wśród CSR-owych aktywności zajęły: kiermasze i aukcje charytatywne (24 proc.), zawody sportowe (20 proc.), wydarzenia dla potrzebujących (17 proc.), wsparcie działań proekologicznych (17 proc.) oraz konkursy na pomysły CSR (10 proc.). (kd)