Bez social mediów nie byłoby ani Ice Bucket Challenge, ani innych kampanii CSR-owych. Obie aktywności mają też sporo ze sobą wspólnego. „Dialog, zaangażowanie otoczenia czy nastawienie na osobisty, emocjonalny przekaz – to kluczowe wartości zarówno w odpowiedzialnym biznesie, jak i w mediach społeczościowych” – czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.
Czy zagadnienie transportu intermodalnego (który zapewnia wykorzystanie infrastruktury transportowej w sposób bardziej ekonomiczny) może kogoś zaciekawić? – pyta w artykule Jakub Kapiszewski. Jego zdaniem jest to możliwe, a jako dowód przywołuje kampanię reklamową „Brilliant Machines” firmy General Electric w Stanach. Jak czytamy dalej, klip zdobył 300 tyś. wyświetleń i szeroko dyskutowano o nim w mediach społecznościowych. Firmy wykorzystują social media do rozmowy o czymś więcej niż nowy produkt, usługa czy wyniki finansowe – dodaje autor.
Piotr Domański, koordynator ds. portalu i mediów społecznościowych w Forum Odpowiedzialnego Biznesu Social w rozmowie z dziennikiem na dowód przywołuje badanie Media Sustainability Index, „które pokazuje, że połowa najbardziej zaangażowanych w CSR firm świata rozmawia ze swoim otoczeniem o swojej odpowiedzialności właśnie w ten sposób” – czytamy dalej.
W dalszej części artykułu Kapiszewski wymienia także inne kampanie CSR-owe. Jedną z nich jest „It can Wait” („To może poczekać”), w jaką zaangażował się amerykański operator telekomunikacyjny AT&T. Celem kampanii jest walka z smsowaniem w trakcie prowadzenia pojazdów. Inny sposób na opowiadanie o ideach społecznej odpowiedzialności biznesu ma marka M&M’s, która używa do tego celu na Facebooku postaci dwóch kolorowych pastylek znanych z reklam telewizyjnych. (mw)