„Fora nawet wygrywają z Facebookiem walkę o merytoryczne dyskusje produktowe i rekomendacje. Odpływ »gadaczy« i osób zorientowanych na autokreację w stronę społeczności portalowych sprawił, że fora skonkretyzowały się jeszcze bardziej, dając marketerom idealne środowisko do pracy ze swoimi konsumentami” – czytamy w Marketingu w Praktyce.
Marketing szeptany pozwala na skuteczne dotarcie do konsumenta. W końcu reklamie wierzy tylko 12-18 proc. konsumentów. „A co jeszcze bardziej istotne, tradycyjna komunikacja jest z założenia masowa nie bierze pod uwagę potrzeb i oczekiwań edukacyjnych indywidualnego konsumenta, bo to najzwyczajniej niemożliwe” – czytamy w gazecie. Dlatego tak istotne stają się fora dyskusyjne, gdzie np. doradcy finansowi mogą w rzeczowy sposób udzielić informacji i przedstawić swoją ofertę. Czasem marketing szeptany odbierany jako „fałszywe pseudorekomendacje”, jednak są to dwie całkowicie różne formy komunikacji. W końcu WoMM bazuje „szczerości, transparentności i angażowaniu faktycznych konsumentów” – przypomina autor tekstu. (kg)