Michał Fura pisze w Gazecie Prawnej o wzroście zainteresowania polskich firm sponsorowaniem sportu. Zdecydowanym liderem w tej branży jest Telekomunikacja Polska, która od sześciu lat wspiera polską piłkę nożną.
Sponsoring sportu to dla firm przede wszystkim korzyści wizerunkowe. „Wsparcie piłkarzy jest skutecznym sposobem na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy i pozwala osiągnąć wymierne korzyści komercyjne” – zauważa Wojciech Jabczyński z Grupy TP.
Ale sponsoring sportu wymaga od firm dużych wydatków. Choć kwoty przeznaczone na sponsoring piłki nożnej są utajnione, to według informacji Gazety Prawnej, TP przeznaczyła na ten cel ok 12 mln zł (obecny dwuletni kontrakt), a na poprzedni (sześcioletni) – 8 mln.
W artykule można tez przeczytać o wzrastającej wśród potencjalnych sponsorów popularności innych dyscyplin: tenisa, golfa, żużlu i piłki ręcznej. (psp)