niedziela, 24 listopada, 2024

Sponsorowany?

Puls Biznesu w dodatku branżowym zamieszcza artykuł dotyczący tekstów sponsorowanych, ukazujących się w prasie. Na temat tego, kto zwykle jest inicjatorem zamieszczania takich tekstów, a także jak sprawić, aby relacje pomiędzy reklamą a tekstem informacyjnym były czyste, wypowiadają się przedstawiciele poszczególnych firm PR-owskich.
Zofia Kurek z Twenty Four Seven PR uważa, że „relacje media – PR sprofesjonalizowały się i problem nieetycznego zachowania, a zarazem dyskusja o tym dylemacie, wkrótce zniknie”. Rafał Szymczak z agencji Profile twierdzi jednak, że problem ukrytej reklamy jest w Polsce wciąż poważny, co potwierdzają wyniki badań realizowanych w ramach „Czystych informacji”. Joanna Delbar z Telma Group Communication uważa, że w przeciwieństwie do przedstawicieli prasy regionalnej, „warszawscy dziennikarze są rozpieszczeni, a winę za to ponoszą przedstawiciele… branży”.
Problem polega jej zdaniem m.in. na wręczaniu bardzo drogich prezentów podczas konferencji prasowych. Zdaniem Ryszarda Solskiego z Sigma International zamieszczanie artykułów sponsorowanych to przede wszystkim specjalność czasopism kolorowych, kobiecych, a także branżowych i specjalistycznych portali. Twierdzi on że kampania „Czyste informacje”, poświęcona zjawisku wiązania reklamy z dziennikarstwem, „na razie nie przynosi odczuwalnych efektów”. Dr Dariusz Tworzydło uważa, że problemy wynikać mogą np. „z awersji, jaką mają w stosunku do PR-owców niektórzy dziennikarze”, jednakże winę za brak porozumienia sytuuje po obu stronach.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj