sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościSpot Diora. Środowisko Indian, które akceptowało materiał, wycofuje swoje poparcie

Spot Diora. Środowisko Indian, które akceptowało materiał, wycofuje swoje poparcie

Organizacja wspierająca Indian, która zatwierdzała budzącą kontrowersję kampanię perfum Diora „Sauvage”, „głęboko żałuje” poparcia projektu. Jak zwraca uwagę newsmaven.io, Americans for Indian Opportunity (AIO) opublikowało oświadczenie, w którym przyznaje, że efekt kampanii jest niezgodny z oczekiwaniami społeczności reprezentowanej przez zgromadzenie.

Spot, który jest przedmiotem dyskusji, ukazuje m.in. tańczącą postać, która ubrana jest w strój stylizowany na indiański. Krytycy zarzucają, że ten motyw powiela stereotypowe wyobrażenie na temat Indian, które funkcjonuje w kulturze popularnej od XIX wieku. Zwracano też uwagę na powiązanie nazwy perfum (którą można przetłumaczyć jako „dziki”, „niecywilizowany”) z Indianami. Kampania Diora jest nazywana „rasistowską”. W obliczu krytyki została wycofana.

Marka przewidywała zarzuty, więc nawiązała współpracę ze wspomnianą organizacją. Miała ona sygnować wybory artystyczne Diora swoją nazwą. Teraz AIO w oświadczeniu wycofuje swoje poparcie – opisuje newsmaven.io.

„Głęboko żałujemy udziału w kampanii Diora. Wierzyliśmy, że mieliśmy szansę zmienić utrwalony i szkodliwy wizerunek rdzennych Amerykanów, który funkcjonuje w międzynarodowym środowisku. Efekt nie jest zgodny z naszymi nadziejami i intencjami, zwłaszcza jeśli chodzi o PR-ową i reklamową kampanię Diora, której nie konsultowaliśmy i o której nie wiedzieliśmy” – pisze organizacja.


Źródło: facebook.com/aio.ambassadors

(mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj