Portal Politbiuro.pl zamieścił kilka ocen specjalistów ds. marketingu politycznego i public relations na temat najnowszego spotu PiS-u. Reklamówka partyjna, która pojawiła się w kontekście zbliżających się wyborów do Parlamentu Europejskiego, atakuje PO. Nie dziwi to Tomasza Łysakowskiego – „Partia opozycyjna musi pokazywać, że jest opozycją. Jej rolą jest potępianie rządu”. Jednak ekspert nie sądzi, aby materiał ten poprawił notowania samego PiS-u.
Zdaniem Wiesława Gałązki powrót polityków PiS-u do agresywnej retoryki utrwala jego elektorat negatywny. Natomiast Sławomir Pawlak zauważył, że taki spot powinien już powstać wcześniej, jako odpowiedź opozycji na fatalne błędy, w tym PR-owskie, Platformy. Pawlak ponadto przyznał, że, jego zdaniem, nowa reklamówka PiS-u nie wpłynie na zmianę postępowania PO, której nadal będzie zależało na wizerunku „partii przyjaznej i miłej dla społeczeństwa”. (psp)