Spotify wprowadza możliwość e-learningu na swojej platformie – przekazuje techcrunch.com. Darmowe kursy wideo mają zachęcić ponad 600 mln użytkowników do częstszego korzystania z serwisu. Pierwsze testy filmów edukacyjnych odbywają się w Wielkiej Brytanii – dowiadujemy się.
Jak czytamy, oferta szkoleniowa ma być tworzona we współpracy z podmiotami zewnętrznymi, m.in. BBC i Skillshare. Koszt całego kursu powinien wynosić średnio od 20 do 80 funtów. Spotify ma oferować również dwie darmowe lekcje testowe.
Źródło donosi, że treści wideo będą dostępne zarówno na stronie internetowej, jak i w aplikacji mobilnej. Użytkownicy będą mogli znaleźć je poprzez zakładkę przeglądania w sekcji „Kursy”.
Lekcje wideo mają być wyselekcjonowane i dopasowane pod preferencje użytkowników. Ich tematyka ma być zróżnicowana i obejmować dyscypliny takie jak produkcja muzyczna, korzystanie z programu Excel czy tworzenie kursów online – dowiadujemy się.
Jak czytamy, filmy zewnętrznych twórców będą mogły być licencjonowane, hostowane lub kupowane przez Spotify. Zyski powinny trafić do twórcy treści wideo, wydawcy opublikowanego materiału oraz do samego serwisu. Pierwszymi partnerami serwisu w zakresie e-learningu są platformy Skillshare, PLAYvirtuoso, BBC Maestro i Thinkific.
Mohit Jitani, dyrektor ds. produktów dla branży edukacyjnej w Spotify, nie zdradza szczegółów odnośnie do tego, czy platforma wprowadzi możliwość grywalizacji lub jakiejkolwiek interakcji podczas szkoleń.
Autorka artykułu Ingrid Lunden podkreśla, że Spotify „przez trzy lata był bardziej nierentowny niż rentowny”. Zwraca również uwagę, że aplikacja odnotowała 81 mln dol. straty netto w swoim kwartalnym podsumowaniu z lutego 2024 roku. (an)