Na polskim rynku powstała nowa agencja influencer marketingu – Spotlight Agency. Firma zajmuje się managementem polskich twórców internetowych i artystów oraz kreacją kampanii marketingowych.
Prezesem agencji jest Rafał Romaniuk, który od początku 2019 roku pełni obowiązki prezesa Arskomu, a od marca również prezesa SportBrokers. Romaniuk wcześniej przez siedem lat zdobywał doświadczenie w grupie Onet-RAS Polska.
Nową agencję wspólnie stworzyli influencerzy Stuart Burton (Stuu), Veronica Bielik oraz Wojciech Szaniawski, właściciel m.in. Arskom i SportBrokers. Partnerem zarządzającym została Olivia Drost, od pół roku związana z agencją Arskom, która wcześniej pracowała jako dziennikarka m.in. dla Onetu, CNN oraz jako szefowa strategii medialnej w LSE Polish Business Society.
Stuart Burton w agencji zajmuje się zarządzaniem zespołem oraz dbaniem o jakość prowadzonych kampanii. Veronica Bielik, która ma na swoim koncie zrealizowanych kilka projektów dla marek globalnych, odpowiada za rozwój agencji na rynkach zagranicznych. Wojciech Szaniawski natomiast zajmuje się stroną biznesową Spotlight Agency.
W nowej agencji influencer marketingu zatrudniono osoby, które pracują również dla Arskom (kilkanaście osób we wspólnych działach prawnym, administracji, księgowości) oraz zespół zajmujący się obsługą influencerów i planowaniem kampanii: Strategy Managera, Influencer Managerów, Junior Account Managerów i współpracowników zewnętrznych.
Od początku działalności – od lutego 2019 roku – agencja nawiązała współpracę z influencerami takimi jak: Marysia Jeleniewska, Kinga Sawczuk, Radek Pestka, Marcin Dubiel, a także z artystami Sony Music Poland, m.in. Anią Dąbrowską i Darią Zawiałow. Zrealizowała także projekty dla marek: Puma, Play czy Fanta. (pm)