Agencja TAILORS Group udostępniła darmowe narzędzie, które pozwoli zweryfikować komunikację prowadzoną przez organizację. To rozwiązanie ma przede wszystkim charakter edukacyjny i ma pomóc osobom, które będą z niego korzystać, lepiej zrozumieć funkcjonowanie PR-u w ramach podmiotu, który reprezentują. PRoto.pl objęło projekt patronatem medialnym.
„Większość organizacji, niezależnie od skali, a także podejścia do komunikacji boryka się z różnego rodzaju wyzwaniami w tym obszarze. Aby je zaadresować, często potrzeba znaczących środków czy dodatkowych rąk do pracy, których… nie ma. W pewnym sensie nasze narzędzie daje możliwość audytu działań, a wnioski mogą być bardzo dobrą bazą do wprowadzenia usprawnień czy modyfikacji dotychczasowych działań” – mówi Łukasz Wójcik, Partner w TAILORS Group. „Kluczowe jest to, że przeprowadzenie takiej analizy nie wiążę się z żadnymi kosztami, a jedynie inwestycją chwili czasu w wypełnienie ankiety” – dodaje.
Badanie komunikacji składa się z kilkudziesięciu pytań i zostało przygotowane w formie ankiety online (link do ankiety), którą ze względu na szczegółowość powinna wypełniać osoba zajmująca się w firmie działaniami PR. W pierwszej części ankietowani wskazują m.in. wielkość i rodzaj firmy oraz zajmowane stanowisko. Następnie w głównej części badania odpowiadają na pytania związane ze strukturą firmy, odpowiedzialnością za poszczególne zagadnienia, podejściem i charakterystyką prowadzonych działań PR. Narzędzie w zależności od udzielanych odpowiedzi prowadzi respondenta według wybranej ścieżki. Tych ścieżek jest wiele i automatycznie dostosowują się do specyfiki organizacji, którą reprezentuje respondent.
„Przeanalizowaliśmy ponad sto firm, dla których w przeszłości mieli okazję pracować nasi eksperci. W każdej z nich znaleźliśmy coś ciekawego, inne spojrzenie czy podejście do wybranych zagadnień. I na tej podstawie stworzyliśmy szeroki katalog zagadnień, które uporządkowaliśmy w formie spójnej ankiety” – dodaje Łukasz Wójcik.
Ankieta jest w pełni anonimowa (nie ma konieczności podawania nazwy organizacji, którą się reprezentuję, a także imienia i nazwiska), a jej wypełnienie zajmuje około 20 minut. W każdej chwili można też przerwać udzielanie odpowiedzi, a następnie wrócić do ankiety. Na bazie udzielonych odpowiedzi eksperci TAILORS Group przygotują darmową diagnozę komunikacji danej organizacji, która zostanie wysłana wyłącznie na adres mailowy podany w kwestionariuszu. Pytania dotyczące ankiety można zadawać przez adres mailowy badanie@tailorsgroup.pl. Badanie komunikacji to autorski projekt agencji TAILORS Group, która w ramach jednego zespołu łączy kompetencje z dziedziny PR-u korporacyjnego, finansowego, produktowego, relacji inwestorskich, komunikacji wewnętrznej oraz doświadczenie w tworzeniu zaawansowanych projektów digitalowych. Dzięki temu jeden zespół jest w stanie wspierać komunikację klientów za pośrednictwem wszystkich kanałów, począwszy od klasycznych relacji z przedstawicielami mediów, a na szerokich kampaniach internetowych kończąc. (mb)