Władze chorzowskiego stadionu zaprezentowały na konferencji prasowej nową identyfikację wizualną obiektu sportowego. Przedłużająca się modernizacja ma zakończyć się już jesienią 2017 roku, w związku z czym odświeżono logotyp Stadionu Śląskiego.
Nową identyfikację wizualną przygotowała katowicka agencja Creogram. Jak informuje, jej celem było stworzenie grafiki, której modernistyczne podejście wciąż upamiętniałoby tkankę historyczną i architektoniczną.
Znak opracowano tak, by miał kształt elipsy i przypominał przestrzeń torów lekkoatletycznych i żużlowych – opisują twórcy. Białe, puste pola wewnątrz sygnetu mają symbolizować przestrzeń boiska. Górne otwarcie, będące też akcentem litery „Ś”, ma reprezentować otwartość obiektu na wszystkich kibiców i zawodników.
Mnogość linii, z których składa się nowy logotyp, ma też wywoływać skojarzenia z liternictwem sportowym, które funkcjonowało kilkadziesiąt lat wcześniej, w czasach świetności stadionu – tłumaczą projektanci z agencji Creogram.
Dominującymi kolorami w logotypie są biel i grafit. Uzupełniono je o mocniejsze akcenty i elementy uzupełniające, do których wykorzystano turkus.
„Designerzy z Creogramu w prostym znaku ujęli wszystko, na czym nam zależy: symbolikę odwołującą się do dyscyplin sportowych, kształt obiektu oraz otwartość na kibiców i zawodników. W nowym logotypie znalazły się także odniesienia do świetlanej modernistycznej historii Katowic” – komentuje Aneta Moczkowska, członek zarządu Stadionu Śląskiego.
Poprzedni logotyp Stadionu Śląskiego:
Źródło: facebook.com/StadionSlaski
Jak dowiedziało się PRoto, w przygotowaniu jest również nowa strona internetowa Stadionu Śląskiego. (mp)