Firma Starbucks w mailu rozesłanym do swoich pracowników z USA poinformowała ich, że osoby, które przychodzą do kawiarni, nie muszą już niczego kupować, aby móc spędzać w niej czas czy np. skorzystać z toalety – podaje money.cnn.com. Każdy ma być traktowany jak klient lokalu.
Zmieniona polityka Starbucksa uwzględnia też wskazówki dla odwiedzających, którzy powinni korzystać z przestrzeni zgodnie z jej przeznaczeniem, być uprzejmi dla innych i zachowywać się w sposób odpowiedzialny – czytamy.
Jak zauważa źródło, zmiany wprowadzono po aresztowaniu na terenie jednej z kawiarni dwóch czarnoskórych mężczyzn, którzy chcieli skorzystać z toalety w kawiarni Starbucks w Filadelfii, choć wcześniej niczego nie zamówili. Kevin Johnson, CEO sieci Starbucks, przeprosił obu mężczyzn za tę sytuację i nagrał film, w którym zapowiedział, że zajmie się rozwiązaniem sprawy osobiście.
Firma podjęła też decyzję o zamknięciu na jeden dzień ośmiu tysięcy swoich restauracji w Stanach Zjednoczonych, aby móc przeprowadzić szkolenie dla około 175 tys. pracowników z zakresu zapobiegania dyskryminacji rasowej. (pp)