Internauci w wieku 65-74 lata najchętniej poszukują w sieci produktów, które widzieli na profilach marek na Instagramie – podaje adweek.com powołując się na raport Influence.co.
Jak czytamy, Instagram jest coraz silniejszym narzędziem marketingowym. Raport Influence.co dotyczy skuteczności promowanych wpisów w serwisie – sprawdzono, które z postów były najbardziej interesujące i dlaczego.
Jak czytamy, użytkownicy Instagrama reprezentują wszystkie grupy wiekowe. Najliczniejszą społeczność stanowią millenialsi i przedstawiciele pokolenia Z, jednak starsi użytkownicy stają się coraz bardziej aktywni – wynika z analizy Influence.co.
Dalej czytamy, że osoby w wieku od 65 do 74 lat to grupa najczęściej poszukująca w sieci produktów, które obejrzała na Instagramie. Często produktami znalezionymi w serwisie zainteresowani są także użytkownicy w wieku 45-54 lata.
W skali od 0 do 5 (gdzie 0 to brak zainteresowania produktami, a 5 to maksymalne zainteresowanie) żadna z młodszych grup nie przekroczyła progu 2,5. Oznacza to, że mimo że starsi użytkownicy stanowią mniejszą część użytkowników Instagrama, są oni bardziej podatni na reklamy w portalu.
Jak dalej czytamy, użytkownicy Instagrama są grupą świadomą działań marek w serwisie. Z analizy wynika, że niektóre branże odnajdują się w serwisie lepiej – najbardziej wpływowe są profile związane z modą, elektroniką, filmem, żywnością i motoryzacją – czytamy. (mb)