sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościStart-upy. Kiedy wystartować z działaniami public relations?

Start-upy. Kiedy wystartować z działaniami public relations?

Kiedy i w jaki sposób zacząć działania PR-owe dla swojego start-upu? Nad tym zagadnieniem pochyla się Ellie Javadi w tekście opublikowanym niedawno na stronie Entrepreneur.

Czytaj też: Komunikacyjne bolączki start-upów

Świadomość celów

Zastanów się, jaki jest Twój plan – radzi autorka. Czy chciałbyś zwiększyć liczbę odsłon swojej strony, rozszerzyć profil firmy czy może przyciągnąć nowych inwestorów? Dzięki tej wiedzy możesz ustalić punkt wyjścia, który pomoże wybrać medium lub dziennikarza, który mógłby napisać o Twoim start-upie.

Sukces podstawą promocji

Mając start-up, raczej nie możesz poszczycić się takim zainteresowaniem mediów jak inne znane firmy, które mają na koncie liczne sukcesy – zauważa Javadi. Do nich dziennikarze sami przychodzą z prośbą o udzielenie wywiadu.

Nie ma drogi na skróty

Jeśli Twój start-up składa się z nierozpoznawalnego zespołu, to musisz być zdecydowany, wytrwały i kreatywny, żeby przyciągać uwagę mediów. W konkurencyjnym świecie PR-u w branży nowych technologii nikt nie organizuje spotkań dla prasy, dopóki nie ma do przekazania istotnych wiadomości.

Start-upy powinny zatem rozsądnie wybierać treści, które będą interesujące dla reporterów. Warto, przed napisaniem do dziennikarza, zrobić rozeznanie, by wiedzieć, jaki sposób przedstawiania historii będzie dla niego atrakcyjny. „Wymaga to kreatywności i wysiłku umysłowego. Nie ma drogi na skróty” – stwierdza autorka tekstu i zauważa, że kluczem do sukcesu jest posiadanie argumentów takich jak: dobry produkt, zróżnicowana komunikacja, zadowoleni klienci, liczący się inwestorzy, strategiczne współprace i mnóstwo nowych informacji.

Duża konkurencja

Trudno jest trafić na okładkę. Jak zauważa serwis, dziennikarze każdego dnia otrzymują wiele wiadomości – według badania przeprowadzonego przez Greentarget, większość z nich dostaje kilkadziesiąt informacji prasowych w ciągu tygodnia, a przejrzenie każdej z nich zajmuje im niecałą minutę. Przesyłany komunikat musi zatem zawierać coś istotnego i aktualnego.

Konkluzja

Zadbaj o to, by Twoja historia była jasna i warta uwagi – radzi Javadi. Warto zadać sobie pytanie: „Dlaczego moje produkty i firma miałyby kogokolwiek interesować?”. Proaktywny PR jest świetnym pomysłem dopiero wtedy, kiedy treść, którą chcesz przekazać, jest naprawdę ciekawa. Wtedy istnieje szansa, że rynek zainteresuje się właśnie Tobą.

Dobry news to informacja, która jest nowa i warta wzmianki – może nią być nowy produkt, klient, fundusz, kierownik, partner czy zmiana siedziby. Ciekawe jest na przykład osiągnięcie jakiegoś kamienia milowego przez firmę.

Ważne informacje tyczą się także startu firmy na rynku – dlatego kluczowe jest to, by rozpocząć działalność raz a dobrze. Co zrobić dalej, aby utrzymać uwagę skupioną na firmie, pomimo niewielu rzeczy, jakie ma ona na początku do zaoferowania? Według serwisu, trzeba zadbać o oryginalną strategię PR i alternatywne sposoby na zainteresowanie prasy, takie jak kampania z udziałem ekspertów czy przeprowadzenie ciekawych badań.

(bm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj