Americanbit, wirtualna waluta brazylijskia powiązana z platformą społecznościową AmeriUpStar, która miałaby być „nowym Facebookiem” jako swoje logo postanowiła wykorzystać polski herb – podaje serwis tech.wp.pl.
„Na swoje logo panowie z Americanbit wybrali orła. Jako że nie ma dumniejszego orła od tego z herbu Polski, to właśnie jego wizerunek sobie »pożyczyli«” – czytamy w źródle. Jak pisze Bolesław Breczko, zmieniono jedynie kolorystykę – orzeł nie jest biały, ale czarny i ma złote skrzydła.
Źródło: americanbit.tech
Sprawę odkrył jeden z czytelników Wirtualnej Polski. Źródło postanowiło zwrócić uwagę polskich instytucji na zaistniały problem. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych nie udzieliło jednak odpowiedzi, a Polska Fundacja Narodowa oznajmiła, że nie posiada odpowiednich narzędzi, aby móc ingerować w tę sprawę, ale „przekazała ją odpowiednim instytucjom”.
Do sprawy nie odniosło się też Americanbit – czytamy dalej.
Odpowiedzi na zapytanie źródła udzieliła natomiast polska ambasada w Brasilii. Jedna z pracownic instytucji przyznała, że ambasada zajmuje się takimi sprawami, ale dopiero po zgłoszeniu ich przez inne osoby, bo sama nie jest w stanie monitorować wszystkich tego typu przypadków – pisze Breczko.
„Najczęściej staramy się załatwić takie sprawy polubownie. Czasem jednak musimy korzystać z pomocy prawników i załatwiać sprawę w sądzie. Tak jest np. w przypadku wykorzystania polskiego godła na etykiecie taniej wódki sprzedawanej na południu kraju” – źródło przytacza odpowiedź, jakiej udzieliła przedstawicielka ambasady. (pp)
Zdjęcie główne: americanbit.tech