niedziela, 8 września, 2024
Strona głównaAktualnościStaż to nie tylko parzenie kawy. Nowa kampania PSZK

Staż to nie tylko parzenie kawy. Nowa kampania PSZK

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, dla 90 proc. studentów w programach staży liczy się udział w firmowych procesach oraz projektach. I, jak przypomina  PSZK w najnowszej kampanii, udział ten nie powinien sprowadzać się do parzenia kawy.

Celem kampanii „Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!” jest zachęcenie młodych ludzi do uczestnictwa w rzetelnych programach staży i praktyk. Jej istotnym elementem będą spoty internetowe obalające stereotypy na temat staży i praktyk, a tym samym uświadamiających jak nie powinny one wyglądać.

Działania PSZK skierowane są także do pracodawców. Stowarzyszenie promuje wśród nich Polskie Ramy Jakości Staży i Praktyk, które mają przyczynić się do podniesienia poziomu praktyk w polskich firmach.

Praktyki są niezbędne, czego dowodzą wyniki badania PSZK. 57 proc. studentów obawia się trudności w znalezieniu pracy po studiach. 40 proc. przyznaje, że w ich trakcie nie nabywa praktycznych umiejętności, natomiast 51 proc. podczas studiów nie zdobywa doświadczenia zawodowego. Według studentów najważniejsze w praktykach są: uczestnictwo w realnych procesach i projektach (90 proc. wskazań), referencje i możliwość podjęcia stałej współpracy po zakończeniu stażu (po 87 proc. odpowiedzi), walor edukacyjny (84 proc.) i sprecyzowany zakres obowiązków (83 proc.). (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj