niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomości„Stereotypy nie pracują”. Bank BNP Paribas chce walczyć z przekonaniami na temat...

„Stereotypy nie pracują”. Bank BNP Paribas chce walczyć z przekonaniami na temat pokolenia Z na rynku pracy

W październiku 2024 roku Bank BNP Paribas ruszył z nową kampanią employer brandingową promowaną hasłem „Stereotypy nie pracują”. Celem inicjatywy jest obalenie mitów na temat młodych ludzi z pokolenia Z na rynku pracy oraz zwrócenie uwagi na to, jak stereotypowo postrzegana jest praca w banku. Do udziału w kampanii zostali zaproszeni influencerzy – przedstawiciele i przedstawicielki pokolenia Z.

Jak zwracają uwagę organizatorzy inicjatywy, pokolenie Z często spotyka się z negatywnymi stereotypami. „Zetkom” przypisuje się cechy takie jak nadmierna pewność siebie, roszczeniowość, nielojalność czy unikanie dodatkowego wysiłku.

Takiemu obrazowi zaprzeczają jednak wyniki badania „Młodzi i Dorośli” przeprowadzonego przez IRCenter. Pokazuje ono bowiem, że ponad połowa osób poniżej 24 roku życia studiuje lub się uczy, a 68 proc. osób w wieku 20-24 lat pracuje, utrzymując się z własnych dochodów. Ponadto 90 proc. respondentów z pokolenia Z wskazywało, że kluczowym celem jest dla nich osiągnięcie stabilizacji finansowej, a 65 proc. „Zetek” deklaruje, że świadomie zarządza swoimi finansami.

„Młodzi chcą pracy, która zapewni im stabilność, ale też będzie zgodna z ich wartościami. Badanie pokazuje, że są ambitni i świadomi swoich priorytetów” – zwraca uwagę Magdalena Pilarska, menadżerka ds. employer brandingu i komunikacji w Banku BNP Paribas. „Chcą odnosić sukcesy, ale nie rezygnując z życia osobistego. Obserwując doświadczenia rodziców, młodzi widzą, że nadmiar obowiązków nie zawsze prowadzi do lepszego życia. Dlatego stawiają na unikanie wypalenia zawodowego oraz dbanie o relacje i zdrowie psychiczne” – podkreśla.

W związku z tym BNP Paribas wystartował z inicjatywą, która ma na celu pokazanie prawdziwego oblicza pokolenia Z na rynku pracy. Przy tej okazji organizatorzy chcą także obalić mity związane z pracą w banku, która kojarzy się młodym ludziom z biurokracją, brakiem elastyczności i innowacyjności czy sztywną kulturą organizacyjną.

„Ten stereotypowy obraz banku jako »instytucji starej daty« sprawia, że młode pokolenie, ceniące nowoczesne technologie, szybkie tempo działania oraz równowagę między pracą, a życiem prywatnym, często nie dostrzega, że współczesne banki to dynamiczne organizacje, oferujące innowacyjne środowisko pracy i liczne możliwości rozwoju zawodowego” – przekazują organizatorzy.

Osią kampanii jest spot, w którym bank BNP Paribas oddał głos przedstawicielom pokolenia Z, by mogli zmierzyć się ze stereotypami na swój temat. Bohaterami spotu są influencerzy, w tym m.in. @the.olivetheory, @to_sie_nie_dzieje, @ochlopcze czy @domekgames_.

W ramach akcji przygotowane także serię rozmów influencerów z pracownikami BNP Paribas, które mają przybliżyć, jak w rzeczywistości wygląda praca w banku. Wszystkie rozmowy z przedstawicielami pokolenia Z dostępne są na stronie.

Działania związane z kampanią będą emitowane na profilach banku na Instagramie, Facebooku, YouTubie i TikToku, a także u wydawców branżowych.

Za koncepcję kreatywną kampanii odpowiada agencja Garden of Words, a planowaniem i zakupem mediów zajmuje się agencja mediowa Havas Media. (kn)

Zdjęcie główne: youtube.com/BnpparibasPlBank

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj