piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościStereotypy o PR-owcach

Stereotypy o PR-owcach

W felietonie Arkadiusza Bińczyka w magazynie Home&Market można przeczytać o polskich stereotypach związanych z PR-owcami. Autor artykułu, który jest dyrektorem generalnym agencji PR AM ART MEDI, zadaje pytanie o powody złego wizerunku PR-owców, „którzy za odpowiednim wynagrodzeniem gotowi są kłamać w żywe oczy, oczerniać konkurentów klienta i kupować dziennikarzy”. Bińczyk stwierdza, że „mamy do czynienia z pewną legendą, w której jednak, jak w każdej legendzie, tkwi pewnie ziarnko prawdy”.
Autor przytacza też wyniki badania na temat etyki w public relations, przeprowadzonego w Katedrze Teorii Zarządzania SGH, według których „66 procent dziennikarzy i 62 procent specjalistów od PR spotkało się w działaniach z zakresu public relations z praktykami budzącymi etyczne wątpliwości”. Zdaniem Bińczyka jednym z głównych powodów złego postrzegania PR-owców jest brak zrozumienia „roli public relations zarówno wśród dziennikarzy, przedsiębiorców, jak i samych firm PR”.
Autor zwraca też uwagę na fakt, że w dużej części winę za negatywne stereotypy ponoszą sami PR-owcy, a zwłaszcza ta część z nich, która w swoim zawodzie widzi szansę na szybki zarobek. Jednak, zdaniem Bińczyka, polska branża PR jest na szczęście już na tyle dojrzała, aby eliminować samodzielnie nieetyczne zachowania. A sama dyskusja w kręgu PR-owców o etyce w ich dziedzinie jest pozytywnym sygnałem i dowodem na to, że „dostrzeżono rolę branży w komunikacji społecznej”. (psp)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj