niedziela, 12 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościStołeczna definicja 

Stołeczna definicja 

Jak podaje Dziennik, Warszawa będzie się ubiegać o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku. Wyróżnienie to mają otrzymać dwa miasta: w Polsce i w Hiszpanii. Jakie Warszawa ma szanse na zwycięstwo?
Zdaniem Katarzyny Sobierajskiej z Polskiej Organizacji Turystycznej, potencjał Warszawy jest bardzo duży, ale miejscy specjaliści od marketingu nie potrafią tego pokazać w interesujący sposób. „Marketingowy wizerunek stolicy jest taki sam, jak całego naszego kraju. Czyli zupełnie nieczytelny, mdły i praktycznie nieistniejący” – kwituje Agata Tyszkiewicz, prezes agencji Rowland Communications.
A możliwości promocji jest sporo – Warszawę wyróżnia m.in.: niska zabudowa, rozległość i wielka liczba terenów zielonych, jest też kilka unikatowych miejsc, które – zdaniem Tyszkiewicz – mogłyby być symbolami miasta (wymienia np. Muzeum Powstania Warszawskiego).
Według Pawła Wojciechowskiego z Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, wizerunek miasta psują: „kiepska infrastruktura, niewydolne lotnisko, korki, brak konsekwencji w realizacji inwestycji (…) oraz fakt, że stolica nie przyciąga zbyt wielu dużych imprez masowych”. Trudno zbudować długoterminowe plany w sytuacji, gdy „miasto ma w ciągu dwóch lat cztery osoby pełniące funkcję prezydenta” – dodaje Wojciechowski. Eksperci uważają, że zanim władze miasta zdecydują się na reklamę, powinny określić, jaką wizję stolicy chcą prezentować i jaka ma być definicja miasta. (jcm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj