Instagram testuje nowy sposób wyświetlania Stories – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, zmieniony wygląd ma przypominać przeglądanie filmów na TikToku.
O testach poinformował na Twitterze Alessandro Paluzzi. Jak wynika z zamieszczonego przez niego screena, Instagram pracuje obecnie nad możliwością pionowego przeglądania Stories – aby wyświetlić kolejną relację, należy przesunąć ekran w górę (analogicznie powrót do wcześniejszej relacji jest możliwy przez przesunięcie ekranu w dół).
Źródło: twitter.com/alex193a
Źródło zauważa, że taki sposób wyświetlania relacji do złudzenia przypomina sposób przeglądania treści na TikToku. Dlaczego Instagram wzoruje się na innym portalu społecznościowym, skoro Stories już cieszy się dużą popularnością? Zdaniem socialmediatoday.com odpowiedzią jest dynamika wzrostu. Czytamy, że według szacunków w 2021 roku TikTok może mieć 1,2 mld użytkowników, co jest dużym wzrostem w porównaniu do 2018 roku, kiedy z serwisu korzystało 500 mln osób. Źródło uważa, że wzrost TikToka jest niesamowity, biorąc pod uwagę niepowodzenia, takie jak blokada aplikacji w Indiach.
Innym powodem może być także fakt, że – jak wynika z badań – obecnie użytkownicy spędzają na TikToku więcej czasu niż na Facebooku, Instagramie czy Messengerze – czytamy dalej. Źródło pisze, że w 2020 roku Amerykanie miesięcznie spędzali na TikToku ponad 20 godzin, na Facebooku – ponad 15, a na Instagramie – ponad pięć. Nowe testy Instagrama mają więc sens – stwierdza socialmediatoday.com.
Jak czytamy, Instagram przekazał portalowi techcrunch.com, że nowy sposób wyświetlania Stories jest obecnie jedynie wewnętrznym prototypem, który nie jest jeszcze testowany publicznie. (ak)