Stowarzyszenie Demagog – polska organizacja zajmująca się fact-checkingiem – rozpoczyna kampanię społeczną „Nie bądź botem. Włącz myślenie”. Akcja startuje 25 października 2021 roku, a jej realizacją zajmuje się Nieagencja.
Jak informuje Demagog, z raportu „Krytyczny umysł” wynika, że co piąta młoda osoba nie zastanawia się nad rzetelnością znalezionych informacji. Organizacja w nowej kampanii chce edukować społeczeństwo w zakresie weryfikacji informacji znalezionych w internecie.
„W kampanii »Nie bądź botem. Włącz myślenie!« chcemy podzielić się naszym doświadczeniem i wskazówkami, tak, aby każdy mógł samodzielnie weryfikować docierające do nas informacje, włączyć krytyczne myślenie i nie działać bezrefleksyjnie – jak bot. Musimy podejmować świadome decyzje oparte na faktach, nie emocjach” – komentuje Małgorzata Kilian, prezeska Stowarzyszenia Demagog.
W ramach kampanii przygotowane zostały materiały wideo dotyczące krytycznego myślenia oraz fact-checkingu. Udział w nich wzięli ambasadorzy akcji – Aleksandra i Piotr Stanisławscy, popularyzatorzy nauki z portalu Crazy Nauka; Kasia Gandor, popularyzatorka wiedzy i youtuberka; Marcin Napiórkowski, kulturoznawca, doktor habilitowany nauk humanistycznych; Martin Stankiewicz, twórca internetowy i były youtuber; Joanna Gutral, psycholożka, prowadząca portal zdrowaglowa.pl. Influencerzy będą promować materiały w swoich kanałach społecznościowych.
Nieagencja odpowiada za całościową realizację kampanii – przygotowanie koncepcji strategicznej, stworzenie landing page’a, współpracę z influencerami, a także tworzenie i dystrybucję treści związanych z projektem. (mb)