16 listopada 2020 roku rozpoczęła się kampania bożonarodzeniowa „Moc niewidzialności” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Jak mówią organizatorzy akcji, samotność sprawia, że ludzie stają się „niewidzialni”. Dodają, że ludzie w ostatnim czasie mogli doświadczyć tego uczucia podczas lockdownu, jednak są seniorzy, dla których „to smutna codzienność”.
Coroczna akcja fundraisingowa stowarzyszenia „Podaruj Wigilię” ma na celu zebranie funduszy na organizację dużych spotkań wigilijnych dla samotnych seniorów. W tym roku sytuacja ze względu na pandemię koronawirusa jest inna, dlatego też tym razem wolontariusze dotrą do podopiecznych z wigilijnym posiłkiem, podarunkiem i świąteczną ozdobą.
„Kampania świąteczna każdego roku jest inna, ale zawsze dostarcza mnóstwa emocji i okazji do międzypokoleniowej rozmowy” – mówi Joanna Mielczarek ze Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. „To także pretekst do mówienia o tym, żebyśmy chociaż przy okazji świąt Bożego Narodzenia rozejrzeli się wokół siebie baczniej i dostrzegli osoby, które żyją w osamotnieniu, a być może nawet zapukali do nich i zapytali, jak się czują, zauważyli tych na co dzień niedostrzeganych” – zaznacza.
W ramach promocji kampanii powstał spot, a działania obejmą również telewizję, radio, prasę, internet (m.in. Facebook i Instagram) oraz reklamę zewnętrzną.
Działania w ramach kampanii zakończą się 31 grudnia 2020 roku.
Za realizację tegorocznej akcji odpowiadają agencja Schulz brand friendly, która kampanię społeczną realizuje pro bono, Lemon Film oraz Zenith. (kd)