czwartek, 23 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościStrategia CSR: integracja i motywacja pracowników

Strategia CSR: integracja i motywacja pracowników

Spójna strategia CSR nie tylko wpływa na wizerunek pracodawcy, lecz także integruje pracowników, motywuje ich do pracy oraz wzmacnia przywiązanie do firmy. O wdrażaniu strategii i jej pozytywnych skutkach czytamy w Gazecie Finansowej.

Firma nie jest oderwana od społeczeństwa, w którym funkcjonuje, jest jego integralną częścią i ma do wypełnienia określone obowiązki. By wprowadzić spójną strategię CSR niezbędne jest zaangażowanie kadry zarządzającej, która da dobry przykład i zmotywuje do działania – twierdzi Ewa Szymkowska-Nowak. Jak zauważa, dla potencjalnych wolontariuszy i partnerów ważne są sprecyzowane cele działalności CSR oraz grupy, do których kierowana będzie pomoc.

Pracownicy oczekują od miejsca pracy nie tylko rozwoju zawodowego, lecz także szkoleń, kursów, aktywności sportowych czy integracyjnych. Firmy angażują się zatem w realizację wartości innych niż biznesowe, by przyciągnąć najlepszych pracowników. „Kiedy pracodawca pomaga zatrudnionym wdrażać w życie projekty CSR, stwarza im równocześnie okazję do realizowania pasji i zainteresowań odmiennych od codziennych obowiązków zawodowych” – czytamy.

Jak podkreśla autorka, realizacja projektów CSR korzystnie wpływa także na budowanie reputacji i pozytywnego wizerunku pracodawcy, co przekłada się na zmniejszenie rotacji zatrudnionych, zwiększenie zaangażowania i motywacji. Udział w dodatkowych projektach integruje pracowników, rodzi się pozytywna atmosfera w miejscu pracy. Umożliwia także dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. „Warto podkreślić, że pracownicy raz zaangażowani w dany projekt, chętnie decydują się na kolejne aktywności” – pisze.

Pracownicy chcą mieć realny wpływ na to, co dzieje się w firmie, więc oprócz angażowania się w projekty, sami wiele z nich inicjują. To potwierdza sens działań CSR – pomagają budować społeczeństwo obywatelskie, uwrażliwiają i aktywizują. „Energia wytworzona podczas wspólnej pracy zachęca do dalszych działań, odkrywa i rozwija kapitał społeczny pracowników. Nie byłoby tego, gdyby sprowadzić CSR jedynie do przekazywania pewnych sum pieniędzy bez troski o to, co dzieje się z nimi dalej” – podsumowuje Szymkowska-Nowak. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj