Na zlecenie konsorcjum skupiającego lokalne władze, przedsiębiorców i organizacje pozarządowe agencja DEMO Effective Launching opracowała strategię marki dla regionu Jeziora Czorsztyńskiego i przełomu Dunajca. Pomysłodawcami przedsięwzięcia były firmy Zespół Elektrowni Wodnych Niedzica i Czorsztyn – Ski, Polskie Stowarzyszenie Flisaków Pienińskich, a także gminy Czorsztyn i Łapsze Niżne. Inicjatorzy chcą włączyć do udziału w projekcie pozostałe gminy i innych przedsiębiorców w regionie.
Opracowana przez DEMO Effective Launching marka ma pomóc w identyfikowaniu regionu Trzy Krainy, wyróżnieniu go, a także służyć jako narzędzie promocji. Celem projektu jest przyciągnięcie turystów, wydłużenie ich pobytu w regionie i zwiększenie sprzedaży usług turystycznych.
Pomysłem strategicznym jest pozycjonowanie regionu w oparciu o percepcję „świeżego powietrza”- stąd hasło „Dotleń się” oraz miejsca aktywnego odpoczynku. Grupami docelowymi są rodziny i ludzie aktywni prowadzący zdrowy styl życia. Dodatkowymi segmentami są: turystyka biznesowa, zielone szkoły oraz turyści zagraniczni. DEMO przygotowało wytyczne dotyczące promocji marki regionu i systemu identyfikacji wizualnej, w skład, którego wchodzi logotyp regionu nazwanego „Trzy Krainy”, mapy, oznakowanie tras oraz drogowskazy. Agencja opracowała również wskazówki do wykonania i wypromowania strony www regionu.
Nad projektem pracowali: Maciej Dolata (dyrektor działu analiz i planowania strategicznego), Maciej Klaś (planer strategiczny), Roman Kondratiuk (art director), Marcel Adamowicz (senior copywriter) oraz Anna Szanciło (copywriter). (kk)