czwartek, 26 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościStrategia Gdańska za ponad 500 tysięcy

Strategia Gdańska za ponad 500 tysięcy

Na zlecenie Urzędu Miejskiego w Gdańsku agencja reklamowa DEMO Effective Launching opracowała strategię marki Gdańsk na lata 2008–2013. Koszt przygotowania strategii miasta Gdańsk na lata 2008–2013, w tym projekt badawczy przygotowywany przez TNS OBOP, wyniósł 518 tys. 710 zł. Miasto postawiło 5 strategicznych celów, których realizacja ma słu­żyć umocnieniu wizerunku Gdańska, odpowiedniemu pozycjonowaniu miasta w kraju i zagranicą.

Są to: budowa marki na rynku globalnym, zwiększenie liczby turystów odwiedzających Gdańsk, zwłaszcza poza głównym sezonem turystycznym, zwiększenie tempa napływu inwestycji oraz przyspieszenie rozwoju przedsiębiorczości, aktywizacja społeczna mieszkańców oraz wykorzystanie pozycji organizatora EURO 2012 jako szansy umocnienia marki oraz wsparcie działań służących zdobyciu tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

Do każdego z 5 celów strategicznych dla miasta Gdańsk przyporządkowane zostały cele podstawowe (15), do których następnie przypisano 52 projekty marketingowe. Projekty te będą realizowane z udziałem przedstawicieli środowisk zawodowych Gdańska, a ich ogłoszenie nastąpi w momencie uruchomienia danego projektu. Jednym z pierwszych tego typu przedsięwzięć jest organizacja międzynarodowych obchodów w 30-rocznicę powstania Solidar­ności.

Za projekt z ramienia agencji odpowiada Dział Planowania Strategicznego DEMO pod kierownictwem Macieja Dolaty i Moniki Hajdas. (kk)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj