piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościStres, przepracowanie, depresja. Czy brytyjscy PR-owcy radzą sobie z obciążeniem psychicznym?

Stres, przepracowanie, depresja. Czy brytyjscy PR-owcy radzą sobie z obciążeniem psychicznym?

Public Relations and Communications Association (PRCA) wraz z portalem prweek.com przeprowadziły ankietę, której celem było sprawdzenie, w jakiej kondycji psychicznej są eksperci od public relations w Wielkiej Brytanii. Jak wynika z badania, 60 proc. ankietowanych przyznało, że cierpiało na jakiś rodzaj choroby psychicznej. „Najwyższy czas, by branża zaczęła brać na poważnie stan psychiki i zdrowie swoich pracowników” – komentuje na prca.org.uk dyrektor generalny PRCA, Francis Ingham.

Najczęstszymi problemami psychicznymi, jakie wymieniali respondenci, były depresja i poczucie niepokoju – czytamy w informacji prasowej. Na prweek.com można przeczytać o objawach i innych chorobach, na które cierpieli brytyjscy PR-owcy: nadciśnienie, ataki paniki, anoreksja. Część badanych wspominała o próbach samookaleczania się. Autorzy badania podają, że 50 proc. ankietowanych zadeklarowało życie w większym stresie niż w analogicznym czasie rok wcześniej. Prweek.com przywołuje część komentarzy respondentów, mówiących o przepracowaniu, rosnących wymaganiach i zabieraniu pracy do domu.

Nie wszyscy rozmawiają o swoich kłopotach ze zdrowiem psychicznym z pracodawcą lub zwierzchnikiem – czytamy w informacji na prca.org.uk. Zrobiło to, według wskazań, 44 proc. badanych. Łatwiejsze było zwrócenie się do współpracowników (dokonało tego 59 proc.). Wciąż jednak temat stanu psychicznego bywa w brytyjskim PR-ze zbywany milczeniem – część respondentów bała się, że gdy ujawni swój stan, zostanie odsunięta od części obowiązków lub – jak wprost stwierdziła jedna z osób, której głos przywołał prweek.com – jej autorytet zostanie podkopany.

Portal opisuje jeszcze m.in., jak pracownicy i pracodawcy odmiennie postrzegają sprawy związane ze stanem zdrowia psychicznego. Podczas gdy 64 proc. szefów uznało swoje firmy za „bardzo wspierające” zatrudnionych, ci wskazywali tę odpowiedź znacznie rzadziej (20 proc.). Prweek.com zauważa jednak, że z roku na rok zwiększa się odsetek pracowników pozytywnie postrzegających swoich pracodawców w tym kontekście.

W anonimowej ankiecie internetowej, przeprowadzonej w październiku i listopadzie 2018 roku, wzięło udział 546 osób. 42 proc. z nich to PR-owcy zatrudnieni po stronie firm, 40 proc. – po stronie agencji. Pozostali to właściele firm PR, CEO spółek i członkowie zarządów.

Badanie jest częścią większej inicjatywy PRCA, która ma na celu zwiększanie świadomości na temat zdrowia psychicznego pracowników branży PR. Zebrane dane można znaleźć na stronie rlsd.co. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj