3. września eksperci zasiadający w Radzie Marek rozpoczęli głosowanie, które ma wyłonić najsilniejsze marki na polskim rynku. Oprócz nich na poszczególne marki głosowali także polscy konsumenci. Organizacja Superbrands zleciła instytucji badawczej CBM Indicator przeprowadzenie badania opinii Polaków o markach, podczas którego poproszono o ocenę 10600 osób. Konsumenci ocenili ponad 1000 marek w 23. kategoriach.
Do głosowania zaproszone są także wszystkie osoby zawodowo związane z marketingiem. Po skontaktowaniu się z agencją New Communications, chętni otrzymają link do aplikacji, za pomocą której głosuje też Rada Marek.
Wyłonione przez Radę Marek, środowisko marketingowe i konsumentów najsilniejsze marki zostaną nagrodzone tytułem Superbrand Polska, który będą mogły oficjalnie wykorzystywać w swoich działaniach komunikacyjnych. Jak co roku zostaną także zaproszone do zaprezentowania swojej historii, drogi do sukcesu i pomysłów dotyczących budowania marki we wspólnym albumie.
Głosowanie Rady Marek i środowiska marketingowego potrwa do 14. września 2007 r. Zarówno za głosowanie jurorów, jak i konsumentów, marki nie ponoszą żadnych kosztów. Płatna jest tylko druga część projektu, czyli publikacja w albumie.
Pomysłodawcą całego programu Superbrands jest światowa organizacja The Superbrands z siedzibą w Londynie, działająca od ponad 13 lat w ponad 80 krajach. (kk)