środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościSuperbrands rozdane

Superbrands rozdane

15 kwietnia na konferencji prasowej organizacja The Superbrands poinformowała o wyborze 20 najlepszych marek biznesowych i konsumenckich. Znalazły się wśród nich kolejno następujące marki (w kategorii biznesowych): TVN 24, PZU, Telekomunikacja Polska, Microsoft, PGNiG, PricewaterhouseCoopers, RWE STOEN, Ernst & Young, Orlen, Raiffeisen Bank, Szkoła Główna Handlowa, 3M, Pioneer Pekao TFI, Amplico AIG Life, TUiR Warta, Ciech, Polpharma, Lotos, McKinsey&Company i Uniwersytet Warszawski.

Jako marki konsumenckie wyróżniono kolejno marki: Coca-Cola, Microsoft, Apple, Nokia, Sony, E. Wedel, Nike, McDonald’s, Dr Irena Eris, Nivea, Mercedes-Benz, Google, Disney, Jaguar, Rolex, LEGO, PEPSI, VISA, iPod i Porsche. Wybierały je – odpowiednio – Rada Marek Biznesowych i Rada Marek Konsumenckich powołanych przez polski oddział organizacji Superbrands.

Organizacja ogłosiła także wyniki badania opinii Polaków o markach przeprowadzonego przez CBM INDICATOR. Wzięło w nim udział ponad 10 000 osób, które oceniały marki w 23 kategoriach.

Oprócz wywiadów bezpośrednich (600 osób) jako narzędzie badawcze, został wykorzystany, opracowany przez specjalistów z firmy badawczej, panel internetowy „InetPanel.pl”. Próba badawcza była zróżnicowana ze względu na płeć, wiek, wykształcenie i wielkość miejscowości zamieszkania uczestników badania.

Na podstawie badania CBM INDICATOR osoby korzystające z Internetu wyróżniły następujące marki: Tymbark, E. Wedel, HP, Domestos, BMW, TVN, Finlandia, Danone, Gadu-Gadu, Empik.

Osoby nie korzystające z Internetu wskazały zaś kolejno na marki, takie jak:
Coca-Cola, TVN, Nivea, Sony, Gerber, Orange, Adidas, BMW, PZU, Nokia
.

Przyznano także specjalną nagrodę Superbrands dla najsilniejszej polskiej marki na świecie, za którą uznano osobę byłego prezydenta Lecha Wałęsy.

Na rynku ukaże się także wydany przez organizację album Superbrands/Business Superbrands 2008. Jest to publikacja prezentująca studia przypadków kilkudziesięciu najmocniejszych marek konsumenckich i biznesowych na polskim rynku marek. Wśród nich w albumie zaprezentowały się następujące marki:
APART, Atlas, AVON, Bols, Bosch, Centrum Wina, Dr Irena Eris, Dulux, Durex, Ecco, ELLE, Gadu-Gadu, Grycan, Heineken, Hexeline, Jaguar, J.W. Construction, Land Rover, Lavazza, Lay’s, Lindt, L’ORÉAL PARIS, MaxMara, McDonald’s, Mercedes-Benz, Metaxa, Moët & Chandon, Motorola, Multikino, neostrada tp, Nike, NIVEA, Onet.pl, Orange, Orlen, Panorama Firm, Perrier, Plus, Polityka, Radio PiN, Radio ZET, ROLEX, Scan Holiday, Scholl, Siemens, SIMPLE, Simplus, TUI, TVN, TVN Style, TVP, Tyskie, VIVA!, W.KRUK, Żubrówka, Żywiec.

Business Superbrands: 3M, Accenture, Amplico AIG Life, Ciech, Cityboard Media, Hotel SPA Dr Irena Eris, House of Skills, Kredyt Bank, Korn/Ferry International, Lotos, Netia, PGNiG, Pioneer Pekao TFI, Polpharma, Raiffeisen Bank, Restauracja BELVEDERE, RWE STOEN, Tele-Fonika Kable, TUiR Warta, TVN 24, Viessmann, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.

Pomysłodawcą całego programu Superbrands jest światowa organizacja The Superbrands z siedzibą w Londynie, działająca od ponad 13 lat w 80 krajach. Superbrands to organizacja, która ma za zadanie promować i nagradzać silne marki na poszczególnych rynkach lokalnych oraz rozpowszechniać ideę „brandingu” poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) najmocniejszych na danym rynku marek. Uroczysta Gala z wręczeniem wyróżnień odbędzie się 24 kwietnia. (kk)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj