wtorek, 19 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościŚwiadoma odpowiedzialność społeczna

Świadoma odpowiedzialność społeczna

W magazynie Media i Marketing ukazał się felieton Magdaleny Kałdunek-Soroczyńskiej na temat trendu konsumenckiego, za jaki uważa społeczną odpowiedzialność biznesu.

Autorka stwierdza, że od kilku lat można obserwować w Polsce działania CSR-owe; temat ten staje się także coraz częstszym przedmiotem publikacji. „Jednak mimo wszystko ciężko oprzeć się wrażeniu, że akcje te nie są wynikiem nacisku ze strony konsumentów, tylko świadomymi działaniami firm zgodnymi z pewną marketingową modą”- podkreśla Kałdunek-Soroczyńska.

Podaje ona przykład konfliktu firmy Unilever z Greenpeace’em, podczas trwania którego firma – odpierając zarzuty niszczenia środowiska – broniła się informacjami z zakresu akcji CSR-owych, które przeprowadziła. Dodaje także, że cała sprawa zapewne nie wpłynie na zachowania polskich konsumentów, którzy „nie są raczej zainteresowani wymuszaniem etycznego prowadzenia biznesu”.

Mimo tego, autorka uważa, że konsumenci prawdopodobnie nadgonią niedługo zaległości i zaczną weryfikować społeczne zaangażowanie firm, które będą musiały wykazać się konsekwencją w działaniu. (mk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj