Rozpoczęła się długoterminowa kampania społeczna „Świadoma energia”, której celem jest zachęcanie do racjonalnego użytkowania i oszczędzania energii elektrycznej. Projekt powstał z inicjatywy firmy RWE Stoen, a za koncepcję odpowiadała agencja San Markos – Republika Dobrej Marki. Działania przygotowane w ramach akcji powstały z myślą o właścicielach gospodarstw domowych.
Głównym elementem kampanii są slogany nawiązujące do wielu codziennych sytuacji, w których mała zmiana przyzwyczajeń pozwala zmniejszyć zużycie prądu i zaoszczędzić, np.: „Gotowanie bez pokrywki? 30% wyparowanej energii”. Edukacyjne materiały informacyjne dla odbiorców kampanii zostały udostępnienie w centrach obsługi klienta RWE Stoen; wszyscy zainteresowani mogą zapoznać się z tym tematem na stronie internetowej www.swiadomaenergia.pl, a także w specjalnym magazynie Więcej niż energia, rozsyłanym do klientów RWE Stoen. Za stronę kreatywną kampanii odpowiadają dyrektorzy kreatywni Tomasz Chojnacki i Michał Berger.
Działaniom zewnętrznym towarzyszy kampania wewnętrzna RWE Stoen. Idea programu jest wdrażana poprzez edukację postaw pracowników oraz niskonakładowe inwestycje (m.in. instalację ruchowych wyłączników światła, wymianę starych żarówek, regularne czyszczenie opraw lamp, dopasowanie klimatyzacji do czasu pracy użytkowników).
W prowadzeniu działań PR-owskich RWE Stoen wspiera agencja ComPress.(kk)