Fundacja Feminoteka wystartowała z kampanią pod hasłem „Świat, w którym się nie boisz”. Ma ona zwracać uwagę na problem molestowania seksualnego w przestrzeni publicznej. Organizatorzy zachęcają także do przekazania 1,5% podatku na działania fundacji.
Jak zwracają uwagę inicjatorzy akcji, kobietom poczucie zagrożenia i przemocy towarzyszy na co dzień, wpływając tym samym na ich wybory i nawyki. W kampanii postanowiono pokazać, jakie liczne środki ostrożności podejmują one w obawie przed przemocą. „Zamiast koncentrować się na skrajnych formach przemocy i molestowania seksualnego, pokazujemy ich mniej oczywiste, ale powszechne konsekwencje: codzienne ograniczenia, które kobiety narzucają sobie ze strachu” – wyjaśniają.
Historie i insighty do kampanii bazują na autentycznych przykładach zachowań kobiet i zostały zebrane od społeczności Feminoteki w mediach społecznościowych. Stały się one punktem wyjścia i centralnym elementem przygotowanych w ramach akcji materiałów graficznych.
Wśród wskazanych środków ostrożności podejmowanych przez kobiety znalazły się m.in. noszenie zbyt luźnych ubrań, trzymanie kluczy w dłoni, unikanie butów na obcasie czy symulowanie rozmów telefonicznych. „Te z pozoru drobne gesty są przejawem głębokiego problemu – życia w ciągłej gotowości zamiast w poczuciu bezpieczeństwa” – zwracają uwagę przedstawiciele fundacji.
Feminoteka zachęca także do przekazania 1,5% podatku na działania podejmowane przez organizację. Fundacja deklaruje, że dzięki tym środkom „będzie dalej walczyć o świat, w którym kobiety nie muszą się bać”.
Akcja potrwa do końca okresu rozliczeń podatkowych i będzie obecna w przestrzeni miejskiej (outdoor, LED) oraz online w kanałach Feminoteki w social mediach.
Za kreację i realizację kampanii odpowiada agencja Kierunek Kreatywny oraz dom produkcyjny Truskavka. Zdjęcia wykonała Ola Walków. (kn)