poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościRodzinnie i bajkowo, czyli kilka świątecznych reklam 2018

Rodzinnie i bajkowo, czyli kilka świątecznych reklam 2018

Święta Bożego Narodzenia to co roku… czas świątecznych spotów. Jak wynika z raportu IMM, w tym roku w okresie przedświątecznym w reklamy najwięcej zainwestowała branża handlowa.

Żeby wprowadzić nieco świątecznego klimatu, przedstawiamy kilka świątecznych wideo.

„Kevin sam w domu” w wersji współczesnej – to pomysł na reklamę Google Assistant, który właśnie podbija sieć. W reklamie Macaulay Culkin, główny bohater kultowego już filmu, po prawie 30 latach ponownie wcielił się w postać Kevina. W spocie odtworzono charakterystyczne sceny z filmu – Kevin sprząta dom  i chroni go przed złodziejami, ale teraz we wszystkich działaniach towarzyszy mu Google Assistant. Spot opublikowano 19 grudnia i do tej pory obejrzano go już ponad 13 milionów razy.

Popularnością w sieci cieszy się także spot hiszpańskiego oddziału IKEA, który skłania do refleksji na temat relacji międzyludzkich we współczesnej rzeczywistości. Wideo, które od 29 listopada zyskało ponad 10 milionów wyświetleń na hiszpańskim kanale marki, pokazuje rodziny, które mają wziąć udział w grze i odpowiadać na pytania. Po udzieleniu błędnej odpowiedzi dana osoba musi odejść od stołu. I o ile w przypadku tych dotyczących mediów społecznościowych i gwiazd idzie im dobrze, o tyle przy pytaniach dotyczących życia ich bliskich sytuacja wygląda znacznie gorzej.

Na pokazanie relacji międzyludzkich postawił też Empik. W ramach świątecznej kampanii przedstawił spot „Żeby Cię lepiej widzieć”, osadzony w bajkowej narracji nawiązującej do „Czerwonego kapturka”. „Kilkuletnia dziewczynka, główna bohaterka i jednocześnie narratorka spotu, snuje swoją własną opowieść, w której świat realny, w zabawny, a zarazem niepokojący sposób, miesza się z bajkowym” – opisuje marka. W ten sposób chce podkreślić, jak ważne jest zachowanie równowagi między światem wirtualnym i rzeczywistym.

Kreację w bajowym klimacie stworzyło też Ceneo.pl. Marka postanowiła w tegorocznej kampanii świątecznej wykorzystać postać znaną już z zeszłorocznego spotu, Zosię. W tym roku bohaterka zabiera widzów do fabryki prezentów, by w ten sposób pokazać pracę całej społeczności serwisu, „bez której dostarczenie prezentów byłoby niemożliwe”.

„Coraz bliżej święta” to oczywiście spot Coca-Cola Poland. W tym roku świąteczny utwór wykonała Katarzyna Nosowska ubrana w strój świętego Mikołaja.

(mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj