Polska oraz jej krakowskie wydanie poświęcają dużo miejsca tematowi promocji naszego kraju za granicą. Z trzech artykułów wynika, że niebawem świat ma ujrzeć nowy obraz Polski – wszystko za sprawą reklamy w CNN, czytamy.
Seria reklam w CNN ma być największą z dotychczasowych akcji promocyjnych naszego kraju. W jej produkcję zaangażowało się MSZ, PAIiIZ, POT. Jak dowiedziała się gazeta, w telewizji będą emitowane dwa typy reklam – promujące Polskę jako jedno z najciekawszych miejsc turystycznych w Europie oraz jako atrakcyjny kraj do inwestowania. „Czas najwyższy na taką kampanię”, mówi gazecie Aleksandra Piątkowska z MSZ-u i dodaje, że nasz kraj musi poprawić swój wizerunek, bo obecnie jest on słaby.
Podobne zdanie ma publicystka Anna Gwozdowska. Uważa ona, że w kwestii wizerunkowej mamy jeszcze sporo do zrobienia, jak choćby walkę z kojarzeniem Polski z Holokaustem i antysemityzmem. Gwozdowska ma jednak wątpliwości, czy kampania w CNN przyciągnie do nas inwestorów. Jej zdaniem reklama ma raczej mały wpływ na to, że chcą oni inwestować w danym miejscu. (ał)