piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościŚwięta i postanowienia noworoczne. Wydatki reklamowe w grudniu 2017

Święta i postanowienia noworoczne. Wydatki reklamowe w grudniu 2017

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w grudniu 2017 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. Ostatni miesiąc w roku upłynął pod znakiem kampanii skoncentrowanych na motywach związanych z okresem świątecznym oraz postanowieniami noworocznymi.

Wydatki reklamowe w podziale na branże
W grudniu największy budżet na reklamę przeznaczyła branża handlowa – jej wydatki reklamowe stanowiły 43 proc. wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM i dzięki temu wyraźnie wysunęła się na prowadzenie w rankingu. Na drugim miejscu znalazła się branża farmaceutyczna, na trzecim – finansowa.

– Handel: 418,9 mln zł

– Farmacja: 328,4 mln zł

– Finanse: 91,7 mln zł

– Telekomunikacja: 82,7 mln zł

– Motoryzacja: 65,6 mln zł

Czytaj też: Trują zamiast leczyć? Niełatwa praca nad wizerunkiem branży farmaceutycznej

Wydatki reklamowe w podziale na media
Wciąż każda ze zbadanych branż inwestuje najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w sektorach finansowym i telekomunikacyjnym było to ponad 80 proc. budżetu reklamowego.

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
Łączne wydatki pięciu marek z branży handlowej o największych budżetach przeznaczonych na reklamę wzrosły w porównaniu z poprzednim miesiącem, co jest związane z okresem przedświątecznych zakupów. Najwięcej zainwestował Media Expert (54,5 mln zł) oraz Lidl, a także Media Markt.

Handel: typy reklamowanych sklepów
W branży handlowej największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama hipermarketów.

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych widać wpływ okresu związanego z postanowieniami noworocznymi – na pierwszym miejscu znalazł się Desmoxan z budżetem wynoszącym niemal 8 mln zł. Kolejne miejsca należą do marek Vicks oraz APAP.

Farmacja: typy reklamowanych produktów
Wśród najczęściej reklamowanych kategorii produktowych z branży farmaceutycznej wciąż utrzymują się trendy związane z okresem częstszych zachorowań. W pierwszej piątce znalazły się m.in. preparaty na przeziębienie i grypę, na kaszel oraz na katar.

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
W grudniu największym reklamodawcą w branży finansowej była Visa, która zainwestowała w promocję niemal 8 mln zł. W pierwszej trójce, w której różnice nie były zbyt znaczne, znalazły się także mBank oraz Provident. Visa zawdzięcza pierwsze miejsce inwestycji w reklamy konkursu, w którym nagrodą jest wyjazd na Zimowe Igrzyska Olimpijskie.

Finanse: typy reklamowanych usług
W grudniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych (37 proc. wszystkich kategorii produktowych), ogólnych usług bankowych oraz kart płatniczych.

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Orange to największy reklamodawca z branży telekomunikacyjnej w grudniu – z budżetem ponad 29 mln zł. Kolejne miejsca zajęły marki Plus i T-Mobile.

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty na abonament, oferty na kartę, a także oferty dla firm.

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Skoda utrzymuje pierwsze miejsce w zestawieniu marek o największych wydatkach na reklamę w mediach klasycznych. W grudniu na kolejnych miejscach znalazły się Volkswagen i Citroen.

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów
W grudniu w branży motoryzacyjnej urosły wydatki na reklamę samochodów osobowych, które zajmują 79 proc. wszystkich reklamowanych kategorii produktowych.

Magdalena Pawłowska, Instytut Monitorowania Mediów


O raporcie:

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 grudnia 2017 roku. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj