Święty Mikołaj nie przynosi dzieciom prezentów, bo nie pamięta adresów ich domów. Wszystko przez to, że cierpi na demencję. Taką kampanię promującą wiedzę na temat tej choroby przygotowała organizacja Alzheimer’s Research UK. O akcji pisze independent.co.uk.
Jak czytamy, kampania społeczna przygotowana przez Alzheimer’s Research UK ma na celu szerzenie wiedzy na temat demencji. W ramach akcji powstał film, w którym na tę chorobę zapada Święty Mikołaj. Z powodu kłopotów z pamięcią Mikołaj nie może dostarczyć dzieciom prezentów – nie pamięta adresów. W filmie pojawia się dziewczynka Freya, która udaje się w podróż na Biegun Północny, żeby pomóc Mikołajowi – chce go przekonać, by poszedł do lekarza i poddał się terapii – czytamy.
Źródło: youtube.com/AlzheimersResearch UK
Jak dalej czytamy, Hilary Evans – dyrektor wykonawczy Alzheimer’s Research UK – przyznał, że ma świadomość, że reklama jest prowokacyjna, jednak chciał w ten sposób zwrócić uwagę na problem osób, które cierpią na demencję. Dodał również, że Święty Mikołaj to postać kultowa. „Chcieliśmy w ten sposób pokazać, że ta choroba może dotknąć każdego” – podkreślił. I wyjaśnił, że organizacja chciała zwrócić uwagę na to, że duża część chorych nie korzysta z pomocy lekarzy, bo nie wierzy, że terapia może być skuteczna – czytamy. (mb)