W maju 2020 roku Urząd Miasta w Świnoujściu oraz Świnoujska Organizacja Turystyczna ruszyły z nową kampanią promocyjną pod hasłem „Świnoujście – wyspy możliwości”. Celem akcji jest zbudowanie najmodniejszej destynacji w 2020 roku oraz zwiększenie ruchu turystycznego w mieście. W realizacji założeń mają pomóc m.in. kampania online, relacje z influencerami
i mediami, komunikacja w mediach społecznościowych, digital marketing czy billboardy, które zawisną w największych miastach w Polsce.
Jak tłumaczą organizatorzy, do tej pory, ze względu na położenie Świnoujścia oraz dogodną komunikację, najczęściej miasto odwiedzali turyści z Niemiec i Skandynawii. Epidemia koronawirusa w Polsce i wprowadzone przez nią ograniczenia (takie jak zamknięcie granic) spowodowały jednak spadek ruchu turystycznego. Miasto postanowiło wykorzystać tę trudną sytuację i skierować komunikację do Polaków, przez co konieczne było stworzenie nowych narzędzi promocyjnych.
„Liczne atrakcje turystyczne, wyjątkowy mikroklimat, najszersza w Polsce plaża czy baza noclegowa nadal tutaj są i czekają na tegorocznych turystów, którzy wybiorą Świnoujście jako kierunek swoich wakacji. Najważniejsze jest dla nas bezpieczeństwo i komfort naszych gości. Dostosowaliśmy nasze obiekty do turystyki w nowych czasach. Jesteśmy gotowi na przyjęcie gości” – mówi Paweł Sujka, zastępca prezydenta miasta.
Kampania realizowana będzie m.in. przez budowanie rozpoznawalności marki za pomocą kampanii online (Google oraz Facebook), digital marketingu, public relations, content marketingu, komunikacji w mediach społecznościowych i radiu. Reklamy pojawią się także w przestrzeni miejskiej w formie billboardów.
W ramach akcji podejmowane będą również współprace z mediami lokalnymi i największymi serwisami turystycznymi. Ważnym elementem będzie też współdziałanie z lokalną branżą turystyczną. Stworzono także specjalną stronę internetową – visit.swinoujscie.pl – na której zamieszczane będą treści dotyczące miasta (w języku polskim, angielski, niemieckim i czeskim).
Organizatorzy stawiają na promowanie unikalności miasta – Świnoujście położone jest na 44 wyspach – oraz różnorodnych atrakcji turystycznych. Wyróżniana będzie też plaża, która w najszerszym miejscu ma 200 m – pojawi się ona na banerach oraz reklamach outdoorowych, online, prasowych i telewizyjnych.
Na potrzeby kampanii przygotowany został też specjalny znak turystyczny, komunikujący markę Świnoujścia na zewnątrz. Nawiązano w nim do tożsamości miasta i jego historii przez wykorzystanie jednego z najważniejszych symboli miasta – Stawy Młyny, pokazanego w nowej, bardziej eleganckiej i aktualnej formie. W materiałach promocyjnych skorzystano z polskiego kroju pisma autorstwa Łukasza Dziedzica oraz kolorów kojarzących się z morzem i wschodami i zachodami słońca nad Bałtykiem.
„Dzięki temu zabiegowi marka Świnoujście pozycjonowana jest w rejestrze premium. Nadbałtycki kurort będzie pokazany przez pryzmat jakości oraz wysokich standardów, które widoczne są na ulicach naszego miasta. Chcemy zatem nie tylko poszerzyć grupę docelową marki i oddać klimat kurortu, ale także budować tak ważne dzisiaj skojarzenia z bezpieczeństwem. Najszersza w Polsce plaża również daje nam takie możliwości” – tłumaczy Wioleta Samitowska z Urzędu Miasta w Świnoujściu.
Za prowadzenie kampanii odpowiada agencja Publicon. Akcja będzie prowadzona do września 2020 roku. W dużej części ma być finansowana ze źródeł zewnętrznych – środki przekazywane będą z Urzędu Marszłakowskiego Województwa Zachodniopomorskiego w ramach programu unijnego Interreg. (ak)