Jednym z kluczowych kryteriów wyboru agencji PR jest zaufanie do ludzi, z usług których będziemy korzystać oraz umiejętność porozumienia z nimi. Równie ważne aspekty to m.in. doświadczenie, elastyczność rekomendacje obecnych i poprzednich klientów oraz cena usług agencji – jak wybrać agencję PR radzą na łamach Gazety Finansowej specjaliści z branży.
Marta Rakoczy, PR team manager z ConTrust uważa, że najważniejsze przy wyborze agencji PR jest porozumienie pomiędzy usługodawcą a klientem. Do tego z kolei niezbędne jest wzbudzenie zaufania tego ostatniego. Agencja powinna dokonać tego powołując się na zdobyte wcześniej wiedzę i doświadczenie.
O doświadczeniu wspomina również Marcin Rosołowski, dyrektor ds. strategii i rozwoju w AM Art. Media. Zwraca uwagę, że chodzi nie o tylko o ogólne doświadczenie na rynku PR, lecz także o doświadczenie w branży, w której działa dany klient. Kolejne wymienione przez niego kwestie to rekomendacje od obecnych i byłych klientów oraz zakres obsługi agencji, a przypadku komunikacji kryzysowej – dyspozycyjność jej pracowników. Rosołowski uważa, że wycenę usług, którą wielu klientów błędnie stawia na pierwszym miejscu, należy rozpatrywać dopiero po uwzględnieniu wszystkich pozostałych kryteriów. (iw)