czwartek, 23 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościSytuacje kryzysowe

Sytuacje kryzysowe

Marcin Krasoń pisze na łamach dodatku do magazynu Forbes o sytuacjach kryzysowych. Zdaniem autora ich wpływ na reputację firmy w dużej mierze zależy od pierwszej reakcji. Krasoń przypomina sytuację wycieku w Gdańskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej, która miała zostać opanowana poprzez współpracę z mediami i szybko podejmowane decyzje co do tego, kiedy najlepiej naprawić powstałe uszkodzenie.
Przytoczony został także przykład Allegro, które nie zareagowało na czas na doniesienia o lukach w systemie, przez które dane użytkowników serwisu nie były bezpieczne. Zdaniem Przemysława Mitraszewskiego z agencji Lighthouse Consultants, cytowanego w tekście, „ważne jest, by osoby odpowiedzialne za komunikację zrozumiały, że nie wolno lekceważyć nawet z pozoru błahego problemu, bo ten może poważnie zaszkodzić reputacji firmy”. Podstawowymi błędami prowadzącymi do porażki jego zdaniem są: brak otwartości i zrozumienia problemu, zaprzeczanie faktom, składanie obietnic bez pokrycia, agresja skierowana do dziennikarzy oraz rozpatrywanie sytuacji wyłącznie z punktu widzenia interesów firmy.
Przypomniano także o sytuacjach kryzysowych Jelfy i Constaru. W tekście można także znaleźć Dekalog sytuacji kryzysowej autorstwa Sebastiana Łuczaka z agencji Łuczak PR. (kk)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj