Ruszyła nowa kampania wizerunkowa Szczecina pod hasłem „Pomyśl – Zobacz – Zostań”. Zachęca do studiowania, pracowania, mieszkania i inwestowania w mieście.
Działania promocyjne Szczecina mają charakter ogólnopolski, a ich celem jest skłonienie do odwiedzenia miasta w celach turystycznych, ale także zaprezentowanie jego potencjału inwestycyjnego i pokazanie innych jego atutów – takich jak „wszechobecna zieleń, wyjątkowa architektura i spektakularne wydarzenia”.
Kampania jest rezultatem pracy zespołu ekspertów ds. wyjścia z lockdownu, który rekomendował miastu podjęcie działań promocyjnych o ogólnopolskim zasięgu. „Sprowadzenie do miasta turystów, pracowników i inwestorów, na co w części ma mieć wpływ także kampania wizerunkowa, ma pobudzić gospodarkę i wpłynąć na jej ożywienie w dobie globalnej pandemii” – czytamy w komunikacie prasowym miasta.
Osią kampanii jest spot wideo nagrany dronem. W klipie pokazano miasto w „dynamiczny, atrakcyjny sposób”. W filmie zaprezentowano symbole miasta takie jak dźwigozaury, bulwary czy filharmonia. Poza tymi rozpoznawalnymi miejscami wideo prezentuje także szczecińskie biurowce, tor gokartowy czy lot paralotnią. Oprawę dźwiękową klipu zapewnił szczeciński kompozytor i producent muzyczny Piotr Klimek, związany m.in. z Akademią Sztuki, aktualnie dyrektor poznańskiego Teatru Animacji. Materiał filmowy wyprodukowała szczecińska firma Nyx Media.
Klip będzie prezentowany w mediach społecznościowych, na dworcowych ekranach w różnych miastach Polski, a także jako reklama na YouTubie. Bilbordy przedstawiające zdjęcia miasta zawisną m.in. w Białymstoku, Trójmieście, Koszalinie, Zielonej Górze, Katowicach i Rzeszowie. Działania komunikacyjne obejmą także audycje radiowe – o Szczecinie mowa będzie podczas poranków w Radiu 357.
Wszystkie komunikaty mają kierować na stronę visitszczecin.eu.
Część działań poświęconą biznesowi będzie realizować Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej. Podstawą będzie tu raport „Potencjał inwestycyjny Szczecina w nowych realiach gospodarki” opracowany przez Rzeczpospolitą. Promocja gospodarcza obejmie m.in. LinkedIn, radio Tok FM i internetowe portale branżowe.
Pierwszy etap działań zaplanowany jest na październik 2021 roku. Łączny koszt kampanii wyniósł 375 tys. złotych.
Kampania jest realizowana przez Urząd Miasta Szczecin we współpracy ze Szczecińską Agencją Artystyczną, spółką Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia i Agencją Rozwoju Metropolii Szczecińskiej. (mb)