W wywiadzie dla money.pl Michał Borowski, jeden z założycieli Brainly, przyznaje, że w biznesie internetowym liczy się skala.
Brainly to polski start-up funkcjonujący pod nazwą Zadane.pl. Serwis społecznościowy służy do wzajemnej pomocy uczniowskiej. Obecnie korzysta z niego ponad 60 mln użytkowników.
Firma z Krakowa rozwija się też w Stanach Zjednoczonych, a kilka tygodni temu przejęła na tym rynku konkurencyjną markę – OpenStudy. Borkowski w rozmowie z money.pl przyznaje jednak, że cały czas trwają testy i próby wprowadzenia różnego rodzaju odpłatności za usługi: „W budowaniu monetyzacji, przy takim podejściu jak my mamy, czyli staramy się zbudować sieć użytkowników i sieć kontentu tworzące wartość, to jedno duże ryzyko jest takie, że zaczniesz monetyzować nie to co jest kluczowe” – mówi. Dodaje jednak, że wprowadzenie odpłatności nie musi się wiązać z odejściem użytkowników.
Najważniejszym dla niego rynkiem są Stany Zjednoczone. Borkowski przypomina, że choć Google ma miliardy użytkowników na całym świecie, to na swoim rodzimym rynku wypracowuje połowę swoich przychodów – tłumaczy dla money.pl. (mw)