piątek, 27 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościSzefowa promocji Gdańska o nowych mediach: „nie trzymamy się utartych ścieżek”

Szefowa promocji Gdańska o nowych mediach: „nie trzymamy się utartych ścieżek”

Nowe media są dużo bardziej dynamiczne niż te tradycyjne. Co chwila pojawiają się nowe portale społecznościowe, nowe blogi, nowe możliwości dotarcia do odbiorcy – często w nietypowy sposób. Kanały social mediów są też zróżnicowane, jeśli chodzi o grupę docelową. Gdańsk stara się śledzić trendy i być obecnym w wielu miejscach tak, by dotrzeć z przekazem do jak największej liczby interesujących nas osób w sposób odpowiedni dla danego narzędzia. Podjęliśmy decyzję, by obecność w SoMe realizować zgodnie ze strategią Obamy – być wszędzie tam, gdzie możemy opowiedzieć o mieście bądź odpowiedzieć ludziom na ich pytania. Nie znaczy to oczywiście, że nie dywersyfikujemy komunikatów. Facebook służy nad do budowania wizerunku miasta i rozpalania pasji wobec niego. Jako najpopularniejsza platforma nowych mediów zapewnia nam dotarcie do szerokiej grupy mieszkańców, turystów, przyjaciół miasta. W warstwie wizerunkowej FB uzupełnia portal Pinterest, na którym systematycznie budujemy galerię zdjęciową Gdańska. Innym celom służy Twitter i Google+. Pierwszy spełnia głównie funkcję swoistego help desku, w którym odpowiadamy na pytania mieszkańców i przyjezdnych. Drugi to doskonała platforma do wymiany opinii na tematy dotyczące gospodarki, inwestycji, nauki.

Nie trzymamy się utartych ścieżek i kreatywność wykorzystujemy także w doborze nowych platform komunikacji – stąd obecność miasta na Spotify. Jesteśmy pierwszym miastem w Polsce, które stworzyło tam swój oficjalny społecznościowy profil muzyczny. Dla niektórych to paradoks, dla nas oczywistość. Gdańsk, który szczyci się wolnością, także w wymiarze twórczym oraz kibicuje gdańszczanom realizującym swoje artystyczne pasje, ma wiele do pokazania w medium, które zyskało i wciąż zyskuje ogromną popularność wśród miłośników muzyki.

Obecność zgodna ze strategią Obamy i dywersyfikacja kontentu nie wyklucza oczywiście „współpracy” między kanałami. Stosujemy podejście transmediowe. Jeśli na np. Twitterze ktoś sygnalizuje, że właśnie przyjechał do Gdańska i prosi o polecenie ciekawych miejsc wartych odwiedzenia to podsyłamy mu listy na Foursquarze, galerię na Pintereście, czasem dzielimy się ciekawostkami dotyczącymi danego obiektu lub proponujemy odwiedzenie imprezy dziejącej się w Gdańsku w danym terminie.

Swoistą “wisienką na torcie” jest współpraca z blogerami. Poza organizacją Blog Forum Gdańsk, które jest jedyną tak znaczącą i prestiżową konferencją skupiającą blogerów i youtuberów, dbamy o to, by internetowi twórcy mieli poczucie tego, że są przez Gdańsk traktowani są poważnie, cenieni i szanowani. Dzięki temu działaniu w naturalny sposób zyskujemy ambasadorów Gdańska w całym kraju i mamy możliwość wypracowania sobie doskonałych relacji z medium, które rośnie w siłę z każdym kolejnym miesiącem.

Anna Zbierska, Dyrektor Biura Prezydenta Miasta Gdańska ds. Promocji

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj