Kolektyw Szeptszum i Fundacja Carbon Footprint rozpoczynają współpracę, która rozszerza zakres usług oferowanych przez agencję. Wspólnie będą wspierać biznes w zakresie działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Szeptszum to agencja marketingu odpowiedzialnego społecznie, która zaczęła działalność we wrześniu 2020 roku. Jej celem jest wprowadzanie w firmach programów CSR-owych oraz działań marketingowych w oparciu o transparentność i ideologię zero waste i wspieranie biznesu w zmianach mających na celu dobro środowiska na wszystkich poziomach działalności. Założycielkami agencji są Martyna Zastawna, Ada Gruszka i Anna Domin.
Fundacja Carbon Footprint jest pomysłodawcą i twórcą platformy Carbon Footprint Summit łączącej świat nauki, technologii, aktywizmu społecznego i biznesu, która pozwala na wymianę myśli między przedsiębiorcami i ekspertami z różnych dziedzin, a także – służy podnoszeniu świadomości ekologicznej społeczeństwa.
„Kiedy zaczęłyśmy ze sobą rozmawiać, okazało się, że przyświecają nam te same idee i to samo podejście do kwestii związanych z wdrażaniem zmian, tak ważnych i potrzebnych w kontekście ratowania naszej planety” – komentuje Anna Domin z Szeptszum.
We współpracy z Fundacją Carbon Footprint agencja zamierza opracować rozwiązania, które zapewnią firmom „pełne wsparcie” we wprowadzaniu programów CSR oraz działań nastawionych na zmniejszenie śladu węglowego.
Szeptszum i Carbon Footprint planują również organizację wspólnych akcji CSR-owych i projektów edukacyjnych, które będą propagować ekologiczne idee.
„Dziś wiele się mówi o odpowiedzialności biznesu wobec społeczeństwa i środowiska. Jako fundacja współpracująca z biznesem zauważamy, że przedsiębiorcom brakuje narzędzi i przestrzeni w realizacji tych oczekiwań, a próby podejmowania konkretnych działań często kończą się, niestety, greenwashingiem. Fundacja Carbon Footprint powstała, bo ekologia się opłaca – każdemu i wszystkim. Wspieramy działania biznesu w Zielonej Transformacji i wierzymy, że to właśnie biznes powinien i może robić więcej. Naszym zadaniem jest transparentne wsparcie biznesu w przemianach, dzięki którym ten świat będzie lepszym miejscem, a przedsiębiorstwa będą rozwijać swoją przewagę konkurencyjną w zrównoważony sposób. Biznes może być ekologiczny i może osiągnąć neutralność klimatyczną szybciej niż się spodziewamy” – mówi Agnieszka Rozwadowska, prezeska Carbon Footprint Foundation. (mb)