Do końca września tego roku szkoły mogą zgłaszać się do drugiego etapu ogólnopolskiej kampanii społecznej „Szkoła bez przemocy”. Placówki, które do końca września 2006 zgłoszą się do kampanii i zadeklarują przestrzeganie kodeksu „Szkoły bez przemocy” otrzymają materiały metodyczne – dostępne także przez stronę internetową www.szkolabezprzemocy.pl – oraz plakaty.
Szkoły, które realizują najlepsze i najciekawsze inicjatywy z zakresu przeciwdziałania przemocy dostaną granty. Organizatorzy kampanii, wydawcy dziewiętnastu dzienników regionalnych Grupy Wydawniczej Polskapresse i Orkla Press Polska oraz współorganizator Fundacja Grupy TP, przeznaczą na nie ponad trzysta tysięcy złotych. Podczas całego roku szkolnego dziewiętnaście dzienników regionalnych będzie publikowało materiały informacyjne i poradnikowe na temat przeciwdziałania przemocy. Dziennikarze piszący o kampanii upowszechniać będą sprawdzone w szkołach dobre rozwiązania. W ramach kampanii szkoły będą mogły poddać się dobrowolnemu audytowi mierzącemu występowanie przemocy i agresji.