6 lipca 2020 roku Szopi zmieniło nazwę na Everli. Firma zajmująca się realizacją i dostarczaniem zamówień online produktów spożywczych planuje także poszerzyć swoją usługę o kolejne miasta w Polsce oraz rozpocząć ekspansję zagraniczną.
Jak dowiedziało się PRoto.pl, zmiana związana jest z rebrandingiem całej grupy Supermercato24 (włoskiego sklepu spożywczego, realizującego zakupy online), w tym marketplace’u działającego we Włoszech – na początku 2020 roku Szopi zostało przejęte przez Supermercato24. Nowa nazwa marki to kolejny krok w stronę realizacji strategii międzynarodowej ekspansji firmy.
Logo Szopi
Logo Everli
„Cieszymy się, ogłaszając nową nazwę brandu – Everli, która pozwala nie tylko na ujednolicenie działań naszej grupy, ale również możliwość wprowadzenia nowej, neutralnej i dobrze kojarzącej się nazwy także na innych rynkach europejskich, na które wkrótce planujemy wejść z naszą usługą. Przez jakiś czas będziemy funkcjonować jako »Everli by Szopi« (we Włoszech »Everli by Supermercato24«), aby zarówno klienci, jak i partnerzy mieli czas, by przyzwyczaić się do nowej nazwy” – mówi Anna Podkowińska-Tretyn, dyrektor generalna Everli by Szopi.
W nowym logotypie pozostawiono dotychczasową barwę, jednak w wersji „bardziej lśniącej, wyróżniającej się i intensywniejszej”. Obok nazwy dodany został piktogram – opisywana przez Everli jako zamknięta, ciągła i stanowcza linia przedstawiająca rękę z produktem. Znak ma symbolizować ludzki aspekt i to, że za zakupami stoi człowiek – specjalnie wyznaczona osoba, tzw. Szoper. Jego celem jest pokazanie bliskości z klientem oraz wizualizowanie zakupów, które są dostępne „na wyciągnięcie ręki”.
Nazwa i logo zmieniają się na wszystkich rynkach – w Polsce i we Włoszech oraz kolejnych, na które wejdzie Everli. W styczniu 2020 roku firma uruchomiła nową aplikację oraz stronę internetową, wprowadzając usprawnienia, m.in. godzinne okna zamówień czy zmianę zamówienia aż do ostatniej chwili. Na nowej stronie – pl.everli.com/pl – oraz w aplikacji Everli pojawią się kolejne zmiany takie jak możliwość sprawdzenia zamienników produktów jeszcze przed dokonaniem płatności oraz monitorowanie zamówienia, czasu dostawy i statusu płatności. Wraz z rebrandingiem, klienci marki będą mogli korzystać z bardziej wykwalifikowanych szoperów, wyposażonych w zestawy z torbami do przechowywania świeżych i mrożonych produktów.
Za komunikację rebrandingu odpowiada agencja LoveBrands Relations. (ak)