Laureatów konkursu content marketingowego Szpalty Roku, organizowanego przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej, można było poznać podczas Gali Szpalty Roku 2014 w warszawskim Teatrze Kamienica w środę wieczorem 21 maja. W kolejnej edycji konkursu oceniono ponad 150 projektów marketingowych.
Przewodniczący jury, Jacek Wasilewski z Uniwersytetu Warszawskiego, twierdzi, że narzędzia marketingowe realizowane w polskich firmach reprezentują wysoki, europejski poziom. „Ten konkurs pokazuje, że polska branża content marketing ma wielki potencjał. Widzę, jak wiele pracy autorzy magazynów i kampanii
marketingowych wkładają w to by ich narzędzie było unikalne i mogło zaistnieć w świadomości odbiorców. Bardzo mnie cieszy takie podejście, bo ostatecznie narzędzia marketingowe, które zobaczyliśmy podczas konkursu to produktu na europejskim poziomie” – twierdzi przewodniczący jury, Jacek Wasilewski.
Dominik Kaznowski (blogifirmowe.pl), członek jury, dodaje, że ocena tegorocznych projektów zgłoszonych do konkursu Szpalty Roku nie była łatwa i prowokowała wiele dyskusji o tym w jaki sposób twórcy tradycyjnych narzędzi marketingowych mają je przenosić do świata cyfrowego. „Wiele grup odbiorców korzysta z cyfrowych
kanałów dystrybucji treści. Do tych ludzi nie dotrzemy w sposób tradycyjny na przykład z drukowanym magazynem. Uważam, że teraz największym wyzwaniem dla branży jest umiejętne przerzucenie swoich bardzo dobrych doświadczeń w produkcji contentu do świata cyfrowego” – kończy Dominik Kaznowski.
„Dla naszej branży to bardzo ważny dzień. Cieszy mnie, że z roku na rok coraz więcej osób uczestniczy w konkursie i chce poddać ocenie swoją pracę. Cieszy również wysoki poziom i przyznam, że nie chciałabym być na miejscy jurorów, bowiem mieli bardzo trudne zadanie, by spośród wielu bardzo dobrych projektów
wybrać najlepsze” – mówi Urszula Radzińska, prezes Stowarzyszenia Prasy Firmowej.
Nagrodzeni:
W kategorii: MAGAZYNY DLA PRACOWNIKÓW
Magazyn dla pracowników – nakład do 1000 egzemplarzy
Złote Szpalty dla magazynu „Ciepłoteka” za dobrą jakość własnych zdjęć, szczególnie okładki oraz nieszablonowość layoutu.
Srebrne Szpalty dla magazynu „Richter Life” za konsekwencję oraz utrzymanie wysokiego poziomu linii redakcyjnej.
Brązowe Szpalty dla magazynu „Żywiec Twój” za sposób pokazywania pracowników.
Magazyn dla pracowników – nakład 1001 – 5000 egzemplarzy:
Złote Szpalty dla magazynu „@mazing” za nowatorską formę, kreatywny pomysł oraz komunikację do pracowników równie dobrą, jak do klienta.
Srebrne Szpalty – nie przyznano
Brązowe Szpalty dla:
– magazynu „Świat Piwa” za dodatki oraz prowadzenie ciągłej zabawy służącej
zaangażowaniu czytelnika
– magazynu „Biromaniak” za dopasowanie treści do odbiorców oraz
angażowanie pracowników w komunikację
Magazyn dla pracowników – nakład powyżej 5000 egzemplarzy:
Złote Szpalty dla magazynu „Nasza Biedronka” za trafienie w cele pracownika i pracodawcy oraz odnajdywanie nowych sposobów budowania więzi.
Srebrne Szpalty dla magazynu „Emisja” za udaną próbę zbliżenia z pracownikiem i różnorodność form graficznych oraz trend poszukiwania praktycznych tematów magazynowych
Brązowe Szpalty dla magazynu „Świat PZU” za skuteczne odwzorowanie rebrandingu w magazynie wewnętrznym
Wyróżnienie dla magazynu „Nasz Provident” za konsekwentny rozwój strony wizualnej pisma
W kategorii MAGAZYNY DLA KLIENTÓW I PARTNERÓW BIZNESOWYCH B2C
Magazyn dla klientów i partnerów biznesowych B2C – nakład do 10 000 egzemplarzy
Złote Szpalty dla magazynu „Hi Fly” za przykład pracy fotoedycyjnej na najwyższym poziomie.
Srebrne Szpalty dla magazynu „Place” za formę dotarcia do grupy docelowej poprzez różnorodność oferty tematycznej.
Brązowe Szpalty dla magazynu „Agros Magazyn” za wysoki poziom i zgodność z oczekiwaniami grupy docelowej.
Magazyn dla klientów i partnerów biznesowych B2C – nakład 10 001 – 50 000 egzemplarzy
Złote Szpalty dla magazynu „W Podróży” za ogromny postęp, dostosowanie contentu do czytelnika oraz realizację misji firmy na wysokim poziomie.
Srebrne Szpalty dla magazynu „Dekoratorium” za twórczy pomysł i estetycznie
wyrafinowane roszerzenie tematyki pisma.
Brązowe Szpalty dla magazynu „Wiem” za wyjście poza standardową tematykę związaną z produktem.
Wyróżnienie dla magazynu „Modna Sfera” za wyróżniającą się, przemyślaną zawartość pisma i oryginalną formułę sesji zdjęciowych.
Magazyn dla klientów i partnerów biznesowych B2C powyżej 50 000 egzemplarzy:
Złote Szpalty dla magazynu „Si Magazyn Wolnego Czasu” za twórczy pomysł i interaktywny content w piśmie.
Srebrne Szpalty dla magazynu „Magazyn Alkohole” za edukację o produktach i ich
historii.
Brązowe Szpalty dla:
– magazynu „Moje smaki życia”
– magazynu „Hebe Health & Beauty”
za atrakcyjną narrację o produktach
W kategorii MAGAZYNY DLA KLIENTÓW I PARTNERÓW BIZNESOWYCH B2B
Magazyny dla klientów i partnerów biznesowych B2B – nakład do 10 000 egzemplarzy:
Złote Szpalty dla magazynu „Wi Wiadomości Gospodarcze” za dopasowanie do grupy docelowej oraz atrakcyjność grafiki i layoutu
Srebrne Szpalty dla magazynu „Nowoczesne Zarządzanie” za sposób na promocję potencjału firmy
Brązowe Szpalty dla magazynu „NieNieodpowiedzialni” za formułę edytorską adekwatną do tematyki pisma.
W kategorii WYDANIA JEDNORAZOWE
Wydania jednorazowe – Raport Roczny
Złote Szpalty: nie przyznano
Srebrne Szpalty dla raportu „PKO BP. Raport roczny 2012” za umiejętne połączenie obligatoryjnych treści w raporcie z działalnością wizerunkową banku.
Brązowe Szpalty dla raportu „Morpol. Raport roczny” za twórcze połączenie emocji smaku z racjonalnością danych finansowych.
Wydania jednorazowe – Raport CSR
Złote Szpalty dla raportu „Raport Zrównoważonego Rozwoju Kompanii Piwowarskiej 2013” za ciekawe rozwiązania graficzne i przedstawienie kompletności działań.
Srebrne Szpalty dla raportu „Raport Zrównoważonego Rozwoju Cemex Polska 2011-2012” za pokazywanie roli cżłowieka w działaniach CSR.
Brązowe Szpalty dla:
– raportu „Nasza odpowiedzialność 2012” Grupy Energa za interesującą formę
graficzną
– raportu „Raport CSR ING Banku Śląskiego” za odważną formę graficzną
Wydanie jednorazowe – Publikacja o firmie
Złote Szpalty dla publikacji „Stacja Mercedes” za twórczy pomysł, pozostanie w estetycznej konwencji opisywanego wydarzenia oraz offowe podejście do marki luksusowej.
Srebrne Szpalty dla publikacji „Pakiet materiałów promocyjno informacyjnych Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej” za stworzenie użytecznego narzędzia dla odbiorcy.
Brązowe Szpalty dla publikacji „Netia. Pierwsza Dekada” za kreowanie wiedzy o początkach firmy.
W kategorii ELEKTRONICZNA KOMUNIKACJA DLA PRACOWNIKÓW
Elektroniczna komunikacja dla pracowników – e-magazyn
Złote Szpalty dla e-magazynu „Connect” za interesującą formułę interaktywną i wykorzystanie możliwości technologii.
Srebrne Szpalty dla e-magazynu „@mazing” za atrakcyjność formy
Brązowe Szpalty – nie przyznano
Wyróżnienie dla e-magazynu „Opel Post” za poszukiwanie formuły dotarcia do
pracownika
Elektroniczna komunikacja dla pracowników – strona www (portal dla pracowników)
Złote Szpalty dla portalu „Provident. Portal dla doradców klienta” za twórcze połączenie poradnika i użytecznego kanału komunikacji do pracowników
Srebrne Szpalty dla portalu „Intra” za pomysł na wykorzystanie kanału informacyjnego do tworzenia poczucia tożsamości w sieci
Brązowe Szpalty – nie przyznano
Elektroniczna komunikacja dla pracowników – Wideo
Nagrody w tej kategorii nie zostały przyznane.
Elektroniczna komunikacja dla pracowników – Newsletter
Złote Szpalty – nie przyznano
Srebrne Szpalty:
– newsletter PZU
– newsletter PKO BP
za konsekwencję w przenoszeniu komunikacji wewnętrznej do innych mediów
Brązowe Szpalty – nie przyznano
W kategorii ELEKTRONICZNA KOMUNIKACJA DLA KLIENTÓW
Elektroniczna komunikacja dla klientów – e-magazyn:
Nagrody w tej kategorii nie zostały przyznane.
Elektroniczna komunikacja dla klientów – Newsletter
Szpalt w tej kategorii nie przyznano.
Wyróżnienie dla newslettera RWE za pracę nad dopasowaniem treści do potrzeb
odbiorców.
Elektroniczna komunikacja dla klientów – Wideo
Nagrody w tej kategorii nie zostały przyznane.
Elektroniczna komunikacja dla klientów – strona www
Złote Szpalty – nie przyznano
Srebrne Szpalty dla portalu www.dekoratorium.com za dobry kierunek digitalizacji magazynu papierowego.
Brązowe Szpalty dla portalu www.tescomagazyn.com za lifestylowe ujęcie produktów.
Elektroniczna komunikacja dla klientów – Fanpage
Szpalt w tej kategorii nie przyznano.
Wyróżnienie dla fanpage’u akcji PKO BP „Biegajmy razem” za spójność komunikacyjną.
Elektroniczna komunikacja dla klientów – Aplikacje mobilne
Złote Szpalty dla aplikacji „Sportowy Poradnik Makro” za udane wykorzystanie technologii mobilnych.
Szpalty Srebrne – nie przyznano.
Szpalty Brązowe – nie przyznano.
NAGRODA SPECJALNA
Złote Szpalty za całokształt, wielokierunkowość i spójność komunikacji dla PKO BP ze szczególnym uwzględnieniem takich narzędzi jak:
• portal dla pracowników Intra
• magazyn Poradnik Bankowy
• magazyn Brawo Bank
W kategorii KOMUNIKACJA DO PRACOWNIKÓW – STRATEGIA I WDROŻENIE
Złote Szpalty dla projektu „Netia – strategia i wprowadzenie wartości firmowych” za brawurowe przeprowadzenie komunikacji dotyczącej trudnego tematu, jakim jest propagowanie wartości firmy
Srebrne Szpalty dla:
– projektu „Kompania wolontariuszy” za dostrzeżenie faktu, że najskuteczniejsza
komunikacja jest komunikacją bezpośrednią
– projektu „Wąsopad” za podjęcie trudnych tematów w komunikacji
Brązowe Szpalty dla projektu „Provident. Przyszłość jest teraz” za nietuzinkowe
rozwiązania dotarcia do pracownika.
W kategorii – KOMUNIKACJA DO KLIENTÓW B2C – STRATEGIA I WDROŻENIE
Szpalt w tej kategorii nie przyznano.
Wyróżnienia dla:
– projektu „Karta Piw”
– projektu „Poradnik Sportowy Makro”
za koncepcję i strategię opartą o content marketing.
PRoto.pl było patronem medialnym konkursu.