„Mam poczucie, że ZFPR mogłoby robić więcej dla upowszechniania standardów dobrych praktyk. Do tego jednak potrzebna jest współpraca z innymi aktorami rynku, od której nigdy ani Związek, ani ja osobiście się nie uchylałem” – stwierdził Rafał Szymczak, prezes zarządu ZFPR.
Szymczak, w odniesieniu do artykułu Katarzyny Kucharczyk „Rozkładamy branżę PR na czynniki pierwsze”, komentuje opisane zjawiska przez autorkę – „Podszywane się pod inwestorów jest działaniem całkowicie niezgodnym ze standardami branży, w tym także Kodeksem Dobrych Praktyk ZFPR”. Nie jest to jedynie problem giełdy, choć tam odgrywa największą rolę. Zaś w przypadku wyciszania komunikacji „nie może być traktowane jako czynność z natury nieetyczna”, ponieważ wiele zależy tutaj od używanych metod. Podobnie jest z plasowaniem informacji – nie jest to z zasady nieetyczne zachowanie, choć „wiązanie publikacji z korzyściami dla dziennikarza lub redakcji jest całkowicie nieakceptowalne”. Czy branża jakoś temu przeciwdziała? Zdaniem Szymczaka wykazem norm i zakazanych zachowań jest Kodeks Dobrych Praktyk ZFPR oraz kodeks Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Mimo to „ZFPR mogłoby robić więcej dla upowszechniania standardów dobrych praktyk” – podsumowuje prezes zarządu Związku. (kg)