W 2025 roku XTB, fintech oferujący aplikację inwestycyjną, kontynuuje wzmacnianie struktur marketingu, który obecnie – tuż obok technologii – stanowi kluczowy obszar rozwoju firmy. Szymon Szymański, Chief Growth Officer w XTB, objął zarządzanie nad obszarem globalnego marketingu spółki.
Jak informuje firma, Szymański, pozostając na dotychczasowym stanowisku, przejmuje zarządzanie nad działem globalnego marketingu, który odpowiada m.in. za zarządzanie marką i komunikacją marketingową XTB na światowych rynkach. Z kolei Oliwia Szpigiel, dotychczasowa Chief Marketing Officer, kończy współpracę ze spółką.
Zmiany w strukturach marketingu firmy wpisują się w długofalową strategię XTB, której elementami jest zarówno ekspansja na nowe rynki w Ameryce Południowej i Azji, jak i dalsze wzmacnianie pozycji na rynkach europejskich. Jak wyjaśnia XTB, realizacja tych planów wymaga istotnego wzrostu nakładów marketingowych – nawet do 80 proc. rok do roku. „W ostatnich latach wzmocniliśmy ofertę produktową, aby dotrzeć do nowych grup potencjalnych klientów. Obok technologii to właśnie marketing jest kluczowym elementem wspierającym realizację naszej strategii” – podkreśla Omar Arnaout, prezes XTB.
Szymon Szymański to ekspert, który od wielu lat działa w obszarze marketingu. Ma także ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem oraz w pracy po stronie agencji. Z XTB jest związany od 2019 roku, początkowo jako Deputy Global Marketing Director, a od 2022 roku jako Chief Growth Officer. Wcześniej pracował na stanowiskach menedżerskich w agencjach MRM//McCann oraz Havas Worldwide. (kn)