Firma TalentMedia, należąca do spółki Mediacap agencja influencer marketingu, ogłosiła 7 października przejęcie 100 proc. udziałów Gamellonu – sieci partnerskiej, która grupuje youtuberów graczy. Przejmujący jest też od niedawna większościowym udziałowcem innego MCN-u, LifeTube’a. Wspomniane firmy zebrano pod nowo utworzoną marką parasolową, LTTM, której CEO został Krystian Botko (na zdjęciu głównym).
LTTM zawiera w sobie także dwa nowe podmioty. Dom producencki Mellon Media, którym zarządza Adam Semik, dotychczas CEO Gamellonu, będzie produkować wideo i tworzyć nowe kanały i własne formaty na YouTubie. HubYT natomiast to oparty na algorytmach kreator kampanii z mikroinfluencerami.
Projektem zarządza Lidia Vukić, Managing Partner w LTTM. Jak tłumaczy PRoto.pl, HubYT to rozszerzenie istniejącego od 2018 roku TalentTube, który miał automatyzować influencer marketing na YouTubie. Jak mówi PRoto.pl Vukić, obecnie HubYT opiera się na algorytmie, który wykorzystuje publiczne i niepubliczne dane dotyczące poszczególnych kanałów, agreguje je, a następnie dopasowuje do wybranych przez reklamodawcę celów kampanii, preferowanych formatów i możliwości budżetowych. Choć HubYT stawia na automatyzację, to cały proces ma być jednak nadzorowany przez ludzi – mówi Vukić. Jak deklaruje, działania będą monitorowane i mierzone w czasie rzeczywistym.
HubYT jest obecnie w końcowej fazie testów. Uczestniczą w nich internetowi twórcy, którzy dotychczas zarejestrowali się w TalentTubie. Kolejni, którzy będą chcieli dołączyć, będą weryfikowani przez ekipę Vukić oraz zewnętrznych partnerów (Vukić nie podaje ich nazw). Niedługo mają rozpocząć się pierwsze kampanie dla klientów, a w przyszłości HubYT ma też zostać udostępnione dla zagranicznych reklamodawców (Vukić mówi, że chodzi nie tylko o Bułgarię i Rumunię, gdzie TalentMedia m.in. dotychczas działało, ale o inne kraje – nie podaje jednak, które).
Logo LTTM
W zarządzie LTTM, oprócz wspomnianego Botki, zasiadają: Paweł Stano (Vice President, dotychczas szef LifeTube’a), Lidia Vukić (Managing Partner, odpowiada za HubYT), Piotr Łukczak (Managing Partner, odpowiada za TalentMedia) oraz Kamil Bolek (Chief Marketing Officer).
Wszystkie wspomniane marki – LifeTube, TalentMedia, HubYT, Mellon Media – pozostaną na rynku i będą funkcjonować pod parasolem LTTM. W skład tej grupy wchodzi jeszcze niedawno zaprezentowana agencja Glow, której specjalnością jest koordynowanie influencer marketingu w branży beauty, fashion i lifestyle.
LTTM, jak podaje zarząd, zrzesza obecnie łącznie ponad 830 kanałów na YouTubie o łącznej liczbie ponad 190 mln subskrypcji. Niemal połowa (45 proc.) z grupy 100 najpopularniejszych twórców współpracuje obecnie z którąś ze spółek grupy. LTTM chce w przyszłości wejść też na rynek podcastów – w sierpniu 2019 roku LifeTube ogłosił np. nawiązanie współpracy z siecią Słucham. (mp)